وبینار آموزشی مهارت‌های تاب‌آوری روانشناختی در کرونا

 داود ناصری امید، مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آیین افتتاح وبینار آموزشی مهارت های تاب آوری روانشناختی در بحران کرونا، بر ایجاد راهکارهای نوین در دوران کرونا و تبدیل تهدیدها به فرصت ها تأکید کرد.

به گزارش آتیه انلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، وبینار آموزشی مهارت های تاب آوری روانشناختی در دوران کرونا در چهار محور، تاب آوری از نگاه روانشناسی منابع انسانی، مدیریت فضای خانه در دوران کرونا، تاب آوری در بحران کرونا و راه کار های مراقبت از کودکان در بحران کرونا ویژه کارکنان سازمان و خانواده های آنان در سراسر کشور، امروز دوشنبه ۸ خرداد در سازمان برگزار شد.

بنابراین گزارش، ناصری امید، با اشاره به اینکه مساله کرونا و سلامت روان، دغدغه ای است که ذهن همه را درگیر کرده، گفت: کرونا نه تنها ضررهای جانی و مالی زیادی را به همراه داشته، بلکه بیشترین تاثیر منفی را بر سلامت روان افراد گذاشته است و میزان افسردگی در جامعه را افزایش داده است.

وی افزود: ایجاد مشکل در روند عادی زندگی، همراه با استرس وتنش بوده و فشار روانی و علائم پریشانی نیز از عوارض این ویروس منحوس در جامعه است.

ناصری امید، تصریح کرد: این ویروس به خاطر ناشناختگی توانسته است  نگرانی مضاعف و ترس را در میان عموم مردم ایجاد کرده و قدرت تاب آوری آنان را کاهش دهد.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بیان کرد: در سال های گذشته نیز با اپیدمی بیماری هایی مثل سارس یا ابولا مشکلات روان شناختی همانند افسردگی، اضطراب و وسواس در میان مردم ایجاد شد که کرونا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ناصری امید در خصوص راه های مقابله با کرونا گفت: کرونا و سلامتی روانی فرصتی است برای انجام کارهای عقب افتاده و اوقات زیادی در منزل که از آن به عنوان دورکاری یاد می شود  باید به عنوان فرصتی طلایی برای خلق ایده و کارهای جدید تبدیل شود.

وی افزود: اگر خود را با شرایط جدید تطبیق دهیم کرونا می تواند فرصت مناسبی برای رشد در فضای مجازی و ایجاد بسترهای لازم برای آن باشد.

شایان ذکر است این وبینار به همت حوزه امور زنان و خانواده سازمان و با همکاری موسسه روانشناسی کلینیک روان رستا برگزار شد.

کد خبر: 17011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =