ایران ۱ - روسیه ۳ / دومین شکست برای آلکنو و شاگردانش

تیم ملی والیبال ایران در دومین گام لیگ ملت های والیبال به مصاف تیم روسیه رفت و مقابل این تیم با حساب ۳ بر یک تن به شکست داد.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۴ و ۳۰ به وقت تهران، به مصاف تیم ملی والیبال روسیه رفت تا در مسابقات لیگ ملت های والیبال دومین مسابقه خود را برگزار کند. شاگردان آلکنو در شرایطی به مصاف تیم روسیه رفتند که بازی نخست خود را با حساب ۳ بر صفر به تیم ملی ژاپن واگذار کرده بودند. تیم ملی والیبال ایران در این دیدار نیز تن به شکست داد تا به دومین باخت خود در این مسابقات دست پیدا کند. 

 تیم ملی ایران، این تیم با ترکیب ۱۴ نفره میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی، مسعود غلامی، امیر غفور، صابر کاظمی، مرتضی شریفی (لیبرو)، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی (لیبرو)، امیرحسین اسفندیار و بردیا سعادت رودر روی روسیه خواهد ایستاد. سعید معروف، رضا عابدینی و محمدرضا حضرت پور نیز غایبین تیم ملی بودند.

**ست اول : ایران ۱۷ - روسیه ۲۵

تیم ملی والیبال کشورمان در این بازی با ترکیب متفاوتی در زمین حاضر و در ابتدا بازی با امتیازگیری روس‌ها آغاز شد.در ادامه بازی بازیکنان تیم ملی والیبال در زمین خوب ظاهر شدند و در امتیاز پا به پای روس‌ها پیش رفتند.وقت استراحت فنی اول در امتیاز ۸ به سود روس‌ها بود و آلکنو نکاتی را که باید بازیکنان در زمین رعایت کنند به آن‌ها گوشزد کرد.بعد از وقت استراحت فنی اول باز هم این تیم روسیه بود که امتیازهای پیاپی را کسب کرد و در ادامه خطای آرایش بازیکنان تیم ملی والیبال کشورمان اعلام شد که یک امتیاز را در اختیار روس‌ها قرار داد.دریافت و دفاع ملی پوشان کشورمان در ادامه ست اول چنگی به دل نمی‌زد و همین امر باعث شد تا وقت استراحت فنی دوم هم به سود روس‌ها شد تا برتری همچنان در ست اول از آن تیم ملی والیبال روسیه باشد.

**ست دوم : ایران ۲۵ - روسیه ۲۰

قبل از شروع ست دوم آلکنو بر سر مسئله‌ای با داور دوم صحبت می‌کرد و موضوعی را به او در خصوص خطای روس‌ها می‌گفت.در ست دوم بازیکنان تیم ملی کشورمان هماهنگ‌تر بودند و امتیازهای ابتدایی را از آن خود کردند.هر چه بازی جلوتر رفت بازیکنان در دریافت‌ها و حمله‌ها هماهنگ‌تر شدند و همین امر باعث شد تا تیم ملی والیبال ایران پیش بیفتد و وقت استراحت فنی اول به سود تیم ملی کشورمان باشد.ملی‌پوشان ایران از سرویس های زیبای صابر کاظمی استفاده لازم را نبرده و نمی توانستند توپ های برگشتی را به امتیاز تبدیل کنند تا امتیاز دو تیم ۱۲ به ۹ به سود تیم ایران شود.سیستم ویدویی در این ست به کمک ایران آمد و ایران توانست امتیاز ها را به نام خود کند.شاگردان ساملوو در ادامه کار روند خوبی را داشته و توانستند نتیجه را نزدیک کنند. در اواسط این بازی ایران با نتیجه ۱۸ بر ۱۷ از روسیه همچنان جلو بود.در انتهای بازی جوانان والیبال ایران عملکرد خوبی داشتند و موفق شدند روسیه مدعی را در این ست شکست دهند.

**ست سوم:  ایران ۲۰ - روسیه ۲۵

در ست سوم روس‌ها در سرویس خوب ظاهر نشدند تا تیم ملی باز هم بتواند اختلاف امتیاز خود را با روس‌ها زیاد کند که این امر با عملکرد ضعیف دفاع روی تور تیم ملی ایران میسر نشد.در ادامه بازی دریافت‌های ضعیف باعث شد تا تیم ملی روسیه از نظر امتیازی از ما پیش بیفتد.در طول بازی رالی‌های پی در پی بازیکنان ۲ تیم نشان داد که بازیکنان تیم ملی ایران در این بازی هماهنگ‌تر هستند و می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

محمدطاهر وادی که به عنوان پاسور در زمین حضور داشت، اشتباهاتی را مرتکب و همین امر باعث شد تا آلکنو با او صحبت کند.در ست سوم بازی بسیار نزدیک بود؛ در حالی که بازی ۱۴ بر ۱۲ به سود روس‌ها بود، بازیکنان تیم ملی بازی را به تساوی ۱۴ - ۱۴ کشاندند.عملکرد خوب تیم ملی والیبال کشورمان به نوعی بود که وقت استراحت فنی دوم بار دیگر به سود آن ها تمام شد.بازی در ست سوم بسیار جذاب پیش رفت و ۲ تیم پا به پای هم جلو آمدند، اما بعد از ۲ اشتباه بازیکنان تیم ملی، آلکنو درخواست وقت استراحت کرد تا دوباره نکاتی را به آن‌ها گوشزد کند.در ادامه بازیکنان تیم ملی با اشتباه در دریافت توپ‌ها بازی را به روس‌ها واگذار کردند تا روس‌ها در ست سوم ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی برسند.

**ست چهارم : ایران ۱۷- روسیه ۲۵

ست چهارم با امتیازگیری تیم ملی روسیه آغاز شد و از همان ابتدا روس‌ها اختلاف امتیاز را زیاد کردند و بازی با نتیجه ۵ بر ۲ به سود تیم ملی روسیه پیگیری شد.در ادامه بازی وقت استراحت فنی اول برای روس ها منظور شد. در ادامه این تیم روسیه بود که خیلی زود با استفاده از اشتباهات بازیکنان ایران فاصله امتیاز خود با ایران را زیاد کرد و با پیروزی ۲۵ بر ۱۷ توانست چهارمین ست را به سود خود تمام کرده و برنده این ست و این مسابقه شوند. 

 گفتنی است از سال ۲۰۱۸ لیگ ملت‌ها جایگزین لیگ جهانی شد و فرمت و نام بازی ها تغییر کرد. روسیه در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ توانست قهرمان این رقابت ها شود و تاکنون با کسب دو مدال طلا پر افتخار ترین تیم در لیگ ملت ها به شمار می آید. در سال ۲۰۲۰ هم این رقابت ها به دلیل شیوع کرونا لغو شد. با این تفاصیل روس ها هم امسال مدعی اصلی قهرمانی این رقابت ها به شمار می آیند.

کد خبر: 16982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =