لطمه به خطوط تولید سیمان با قطعی یا نوسان برق

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: قطعی یا نوسان برق به خطوط تولید سیمان آسیب جدی وارد می‌کند.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در ارتباط با اثر خاموشی‌ها بر صنعت سیمان بیان کرد: امیدواریم با تمهیداتی که مسئولان در نظر می‌گیرند، در سال جاری شاهد خاموشی و قطع برق در کشور نباشیم.

وی ادامه داد: اواخر سال گذشته شاهد قطعی برق در بخش صنعت بودیم. بدون تردید تکرار تجربه سال قبل، خسارات غیرقابل جبرانی به عملکرد واحدهای سیمانی کشور وارد خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بیان کرد: قطعی برق از یک ‌سو تولید واحدهای سیمانی را متوقف می‌کند و از سوی دیگر نیز لطماتی را به خطوط تولید وارد خواهد آورد.

وی ادامه داد: به‌ علاوه آنکه این دست چالش‌ها زمینه کاهش توزیع سیمان را در بازار فراهم می‌کند و به التهاب در بازار خرید و فروش این محصول ساختمانی دامن می‌زند.

شیخان تاکید کرد: قطعی و حتی نوسانات برق برای واحدهای فعال در حوزه صنایع معدنی همچون تهدیدی است که ادامه تولید آنها را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تولید کلینکر به برق پایدار نیاز دارد، گفت: نمی‌توان با برقی که برای مدت محدودی به این واحدها اختصاص می‌یابد، کوره را روشن کرد و به دمای مورد نظر رساند.

به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان قطعی مکرر برق، صنعت سیمان را با چالشی جدی روبه‌رو خواهد شد. علاوه‌بر این هر عاملی که زمینه شوک به کوره را وارد کند، خسارات جدی به نسوز کوره‌ها وارد می‌کند.

وی افزود: نسوز، ماده بسیار گران‌قیمتی است. با توجه به محدودیت‌های موجود در مسیر واردات و رشد قابل‌توجه نرخ فروش آن، تامین مجدد نسوز بسیار دشوار شده است.

شیخان بیان کرد: تداوم روند قطعی برق زمینه کاهش تولید سیمان را در کشور فراهم می‌کند. سیمان از محصولات پرمصرف در صنعت ساخت‌وساز به ‌شمار می‌رود و بنابراین کمبود آن باید جدی گرفته شود.

کد خبر: 16929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =