نگرانی از وضعیت انرژی و چرایی خاموشی‌های اخیر

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد؛ عدم مدیریت صحیح بین وزارت نیرو و شرکت توانیر است و ناهماهنگی‌های به وجود آمده بین این دو، سبب شده تا شاهد قطعی برق در روزهای اخیر باشیم.

حسین حسین زاده در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه برق یکی از اصلی‌ترین شرایط حیاتی ماست، اظهار کرد: دلیل اصلی خاموشی‌های برق در تابستان و مشکل قطعی گاز در زمستان یکی از بزرگترین چالش‌های دولت است که همگی به سیاست‌های مدیریتی وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو بر می‌گردد.
وی افزود: پیرو برنامه ششم توسعه باید حداقل ۲۰ درصد افزایش تولید برق سرانه کشور باید با انرژی‌های تجدید پذیر باشد که وزارت نیرو در این خصوص کوتاهی کرده است البته نمی‌توان فقط وزارت نیرو را مقصر دانست بلکه وزارت نفت نیز در این قضیه دخیل بوده و در این میان بسیاری از کارخانه‌های سیمان هم که با گاز کار می‌کنند خود به یک چالش جدید تبدیل شده است.
این عضو کمیسیون انرژی و رئیس کمیته نفت و گاز مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکثر کشورهای پیشرفته به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر که هزینه کمتری در تولیدبرق نسبت به انرژی اتمی دارد، پحرکت کرده‌اند البته این بدان معنا نیست که به سمت انرژی‌ اتمی نرویم ولی در کل باید نیروگاه‌های اتمی را نیز توسعه دهیم.
 حسین‌زاده عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد؛ عدم مدیریت صحیح بین وزارت نیرو و شرکت توانیر است و ناهماهنگی‌های به وجود آمده بین این دو، سبب شده تا شاهد قطعی برق در روزهای اخیر باشیم.

وی با بیان اینکه نگران وضعیت انرژی کشور هستم، تصریح کرد: در جنوب کشور به دلیل گرمای هوا مصرف برق بالاست و اخیرا شاهد این بودیم که در برخی از روستاها که تا چند ماه پیش قبض برق نهایتا ۳۰هزار تومان می‌آمد الان با قبض برق ۷۰۰ هزارتومانی مواجه هستند که البته در مجلس به وزیر تذکر دادیم اما تا کنون به آن رسیدگی نشده است.

رییس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه در جنوب کشور میزان استفاده از کولر، در خانه و خودروها بالاست بایستی سهمیه بندی‌ها در زمینه بنزین و برق در بین استان‌ها متفاوت باشد.

کد خبر: 16915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =