امارات در جزیره آتشفشانی یمن پایگاه هوایی می‌سازد

گزارش‌های تایید نشده نشان می‌دهد که امارات متحده عربی در حال ساخت پایگاه هوایی در جزیره مایون واقع در تنگه باب المندب است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، یک پایگاه هوایی اسرارآمیز در یک جزیره آتشفشانی در نزدیکی یمن که در یکی از مهمترین تنگه های جهان برای نقل و انتقال محموله های بازرگانی و انرژی قرار گرفته در دست ساخت است.

هیچ کشوری مدعی پایگاه هوایی جزیره مایون واقع در تنگه باب المندب نشده است، اما ترافیک کشتی رانی مرتبط با یک تلاش قبلی برای احداث یک باند فرودگاهی در این جزیره ۵.۶ کیلومتری در چند سال قبل مرتبط با امارات متحده عربی بوده است.

مقامهای دولت دارای رسمیت بین‌المللی در یمن حالا می‌گویند اماراتی‌ها در پشت این تلاش اخیر نیز هستند هر چند که امارات در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد سربازانش را از کمپین نظامی تحت رهبری عربستان علیه یمن بیرون می‌کشد.

جرمی بینی، دبیر بخش خاور میانه در شرکت اطلاعاتی منبع باز جینز که چند سال ساخت و ساز در جزیره مایون را دنبال کرده، اظهار کرد: به نظر می رسد این دارای یک هدف استراتژیک بلندمدت تر برای ایجاد یک حضور نسبتا دائمی است. وی افزود: این مساله احتمالا تنها درباره جنگ یمن نبوده و شما باید وضعیت کشتی رانی در آنجا را هم دارای اهمیت کلیدی بدانید.

کریس مورفی، یک نماینده دموکرات از کنتیکات درباره این پایگاه گفت که "یاد آوری می‌کند که امارات متحده عربی عملا  از یمن خارج نشده است".

باند فرود در جزیره مایون به کنترل کننده آن اجازه اعمال قدرت در تنگه و اجرای آسان حملات هوایی در سرزمین اصلی یمن را می دهد. این همچنین پایگاهی را برای هر گونه عملیاتی در دریای سرخ، خلیج عدن و شرق آفریقا فراهم می‌کند.

کد خبر: 16798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =