آرمان و شکستن طلسمِ ۴۰۰ ساعته

آرمان رمضانی در حالی موفق به گلزنی برای استقلال در دیدار با نفت آبادان شد که این تیم ۴۰۰ دقیقه از گل زدن محروم بود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دیدار دو تیم استقلال و نفت آبادان برای استقلالی‌ها یک پیروزی دقایق آخری به همراه داشت. بردی شیرین که این تیم را از بحران خارج کرد. البته در این میان گل آرمان رمضانی نیز توانست لقب گل نجات بخش استقلال را به خود بگیرد. آن هم در حالی که تیم استقلال پیش از رسیدن به این گل در ثانیه های پایانی دیدار با صنعت نفت آبادان،  بیش از ۴۰۰ دقیقه بود که در لیگ برتر موفق به گلزنی نشده بود. آخرین گل استقلال پیش از گل رمضانی، گلی بود در دیدار با تیم ماشین‌سازی تبریز ارسلان مطهری به ثمر رساند و پس از آن ۴۰۰ دقیقه استقلالی‌ها موفق به گلزنی نشدند. 

شاگردان فرهاد مجیدی که در جام باشگاه‌های آسیا عملکرد درخشانی در خط حمله از خود نشان دادند، در لیگ بسیار در خط حمله ضعیف عمل کردند. در واقع استقلال بعد از دیدار با ماشین‌سازی  در سه بازی مقابل پیکان، ذوب آهن و پرسپولیس گلی به ثمر نرسانده بود اما طلسم گل نزدن این تیم بعد از پایان ۹۰ دقیقه بازی با صنعت نفت آبادان بالاخره توسط آرمان رمضانی شکسته شد.

عملکرد مهاجمان استقلال در مسابقات لیگ برتر نشان از این دارد که این تیم بر خلاف تیمی که در آسیا شاهد آن بودیم به شدت در گلزنی نابسامان عمل کرده و می‌توان اذعان داشت استقلالِ چند هفته‌ی اخیر تیمی ناتوان در گل زنی بوده است. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که از آن خط آتش استقلال چرا دیگر خبری نیست و دلیل این افت مشهود در خط حمله آبی پوشان چیست؟

به نظر می‌رسد کادر فنی استقلال بیش از هر چیز باید به دلایل این ضعف بپردازد و تلاش کند هر چه زودتر خط هجومی استقلال را به شکل سابقش باز گرداند. کاهش کیفیت فنی استقلال بسیار آشکار است و فرهاد مجیدی به خوبی می‌داند که دیگر نمی‌تواند بدنسازی ضعیف محمود فکری را بهانه این نزول محسوس در تیمش کند.

استقلال هرچند روی کاغذ هنوز شانس قهرمانی در لیگ را دارد اما اگر واقع بینانه بنگریم به این نتیجه خواهیم رسید که این استقلال به هیچ وجه توان مقابله با پرسپولیس و سپاهانی که مدعیان اصلی قهرمانی هستند، ندارد. با این حال فرهاد مجیدی اگر می‌خواهد در آسیا تیمی قدرتمند نشان دهد و در ایران نیز دست کم در جام حذفی به قهرمانی برسد نیاز به تغییر و تحول و شوک در وضعیت فنی دارد. استقلال نیازمند داشتن تیمی با برنامه‌تر به ویژه در فاز هجومی است. تیمی که قادر باشد از بازی‌های سخت داخلی نیز سربلند بیرون آید، در غیر این صورت استقلال این فصل را هم باید ناکام قلمداد کنیم. 

کد خبر: 16785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =