مشکلات قطعی برق برای لوازم خانگی مردم

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعی برق در روزهای اخیر مشکلات عدیده‌ای برای مردم به وجود آورده و این مشکل حاصل سوء مدیریت مسئولان است.

محمد علی محسنی بندپی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره قطعی برق در روزهای گذشته اظهار کرد: قطعی برق از دیگر مشکلات اصلی در این منطقه است. سو مدیریت مسئولین وزارت نیرو در غرب استان مازندران سبب شده که هر روز شاهد مراجعه مردم به دفاترمان باشیم که از سوختن وسایل برقی‌شان ناراحت هستند. هفته‌های گذشته در دیدار با اهالی یکی از روستاها، فردی از سوختن ۵ باره موتور یخچال خانه‌اش به دلیل قطعی‌های مکرر برق ابراز ناراحتی کرد.

 وی همچنین درباره مناطق حفاظت شده و مراتع استان مازندران نیز گفت: طبق مصوبه سال ۱۳۴۲ حدود ۹۸ درصد از مراتع استان مازندران حفاظت شده است و این یعنی همچنان طبق قوانین ۶۰ سال گذشته زندگی می‌کنیم. البته در این زمینه تلاش می‌کنیم با رییس سازمان محیط زیست جلسه‌ای برای بررسی این موضوع داشته باشند تا بتوانیم این مراتع را به صورت لکه‌ای آزاد کنیم. حدود ۲۳۳ هزار هکتار منطقه حفاظت شده داریم چنانچه بتوانیم با جذب سرمایه‌گذار حدود ۵۰۰ هکتار این اراضی را آزاد کنیم هر یک از سرمایه‌گذاری‌ها زمینه اشتغال  هزار نفر را فراهم می‌کند و با جذب ۵ شرکت بزرگ شاهد اشتغال ۵ هزار نفر خواهیم بود. به عبارت دیگر با این کار باعث ماندن جوانان در روستاها و مانع از مهاجرتشان می‌شویم و همچنین می‌توانیم اقتصاد منطقه را تقویت کنیم.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بهترین ذخایر زمینی و معدنی در کشور افزود: متاسفانه سوء مدیریت‌ها در کشور سبب شده تا نتوانیم استفاده بهینه از این منابع خدادادی داشته باشیم. اشتغال جوانان مهمترین بحث و مطالبه مردم این منطقه است با توجه به اینکه اقتصاد غرب مازندران بر اساس کشاورزی است، چنانچه روند این چنین پیش رود یعنی کشاورزان در زمین های خود برنج با نرخ بسیار پایین کشت کنند طی ۱۰ سال آینده کشاورزی این منطقه به نابودی کشیده می شود. امروز کشاورزان برنج خود را با قیمت بسیار کم عرضه می‌کنند که سبب دلسردی این عزیزان شده است.

محسنی بندپی گفت: طبق گزارش وزارت کشور قبلا ۶۰ درصد در روستا و ۴۰درصد در شهر زندگی می‌کردند در حالیکه طی سال‌های اخیر این روند تغییر چشمگیری داشته و ۷۰ درصد مردم در شهر و ۳۰ درصد در روستا زندگی می‌کنند. چنانچه روند اینگونه پیش روند با بی‌تدبیری تمام که الان با آن مواجه هستیم طی چند سال آینده ۱۰۰ درصد روستاییان ما به سمت شهر مهاجرت خواهند کرد و روستاها کاملا خالی خواهند شد.

انتهای پیام

کد خبر: 16503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =