کوبیس: مزدوران خارجی تهدید امنیت ملی هستند

نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی اعلام کرد که مزدوران خارجی هنوز تهدید امنیت ملی این کشور هستند و در نهایت خواهان خروج آنها شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روسیاالیوم، نماینده ویژه سازمان ملل در نشست روز جمعه شورای امنیت درباره لیبی اعلام کرد، اطلاعات این سازمان نشان می‌دهد که هزاران مزدور خارجی همچنان در این کشور حضور داشته و تهدیدی امنیتی بر لیبی هستند.

یان کوبیس، نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی در این نشست گفت، حضور مداوم هزاران مزدور خارجی و اعضای گروه‌های مسلح و کمک گرفتن از آنها و اقدامات این مزدوران تهدیدی امنیتی نه فقط برای لیبی و برای سراسر منطقه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به درگیری‌ها میان نیروهای دولتی چاد و گروه‌های شورشی که از خاک لیبی وارد چاد شدند و در جریان این درگیری ادریس دبی، رئیس جمهوری چاد در ماه آوریل کشته شد، افزود، حوادث اخیر چاد با وضعیت لیبی در ارتباط است.

کوبیس گفت، برنامه ریزی برای خروج مزدوران خارجی از منطقه و تضمین عملی شدن این برنامه و نیز خلع سلاح آنها و بازگرداندن آنها به کشور خود بسیار مهم است.

وی همچنین به تهدیدی دیگر یعنی گروه‌های جنایتکاری اشاره کرد که به صورت غیر قانونی مهاجران را از آفریقا به اروپا منتقل می‌کنند.

کد خبر: 16317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =