انفجار در پاکستان با ۶ کشته و ۱۲ زخمی

پلیس پاکستان اعلام کرد انفجار بمب در حین برگزاری راهپیمایی بزرگداشت روز همبستگی با فلسطین در شهر ایالت بلوچستان شش کشته و ۱۲ نفر زخمی برجای گذاشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روزنامه داوون، مقامات پلیس شهر مرزی چمن در بلوچستان اعلام کردند که انفجار امروز در حین برگزار تظاهرات ضداسرائیلی رخ داد و درپی آن خودروی حامل یکی از رهبران حزب جمعیت علمای اسلام نیز مورد هدف قرار داد که این مسئول حزبی در اثر آن به شدت زخمی شد.

پلیس پاکستان گفت: انفجار بمب در نزدیک بازار مرغ شهر چمن، منطقه‌ای که در نزدیکی گذرگاه مرزی مشترک پاکستان با افغانستان واقع است، رخ داد و تاکنون ۶ قربانی داشته و ۱۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

سخنگوی دولت ایالت بلوچستان پاکستان اقدام تروریستی علیه شرکت کنندگان در راهپیمایی حمایت از فلسطین را محکوم کرد و گفت: تروریست‌ها پشت این جنایت همان حامیان اسرائیل بوده و هرگز خواستار امنیت و ثبات در پاکستان به ویژه در بلوچستان نیستند. 

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است با این حال در گذشته شورشیان وابسته به گروه‌های غیرقانونی و عناصر تروریستی تحریک طالبان مسئولیت بمب‌گذاری‌ها و حملات مسلحانه در کویته و دیگر مناطق ایالت بلوچستان را برعهده گرفته‌اند.

شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام‌آباد، کراچی، لاهور و کویته امروز شاهد برگزاری تظاهرات گسترده علیه حملات رژیم نامشروع صهیونیستی به غزه و اعلام حمایت از مقاومت مردم فلسطین است.

کد خبر: 16274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =