مزایده ۳۳۰ معدن متروکه برای واگذاری به مردم

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: ۶ هزار محدوده‌های اکتشافی که به صورت حذف شده، غیر فعال و راکد هستند در سراسر کشور شناسایی شده که این معادن در دو فاز ۱۵ روزه با برگزاری مزایده به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین، اسدالله کشاورز در مراسم «فعال‌سازی ۶ هزار محدوده و معدن غیر فعال» اظهار کرد: در راستای شعار امسال و در جهت فرازهای مقام عالی وزارت، مقرر شد معادن و محدوده‌های اکتشافی که به صورت حذف شده، غیر فعال و راکد هستند را شناسایی کنیم.

وی افزود: این محدوده‌ها در قالب بسته سرمایه‌گذاری و از طریق مزایده به عموم مردمی که دارای صلاحیت فنی و مالی هستند، واگذار خواهد شد.

کشاورز گفت: امروز شاهد آیین رونمایی از طرحی بزرگ به صورت کاملا الکترونیکی، بدون مراجعه حضوری متقاضیان هستیم. با توجه به شرایط کرونایی کشور و سیاست‌های وزارتخانه در جهت تسهیل رفت و آمدها و انجام مزایده به صورت الکترونیکی در سطح کشور این مزایده برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت بیان کرد: ما عرصه‌هایی که معارض دولتی و مردم نداشت و به طور کلی تعارض خاصی در آن مشاهده نشده بود را احصا و شناسایی کردیم.

به گفته وی این عرصه‌ها، در قالب دو فرایند ۱۵ روزه به متقاضیان واگذار می‌شود. بخش اول این محدوده‌ها در ۱۶ استان شناسایی و دسته‌بندی شدند. همچنین از ۳۱ اردیبهشت ماه تا ۱۲ خردادماه سایت باز می‌شود تا متقاضیان با مراجعه به سایت و ارائه درخواست برای محدوده‌ها و معادن در مزایده شرکت کنند.

کشاورز عنوان کرد: فاز دوم این طرح نیز از ۱۳ خرداد تا ۲۷ خرداد در ۱۶ استانی که در سامانه کاداستر و سایت و پروتال وزارتخانه مشخص شده است، اجرا می‌شود و افراد می‌توانند در مزایده شرکت کنند.

او ادامه داد: با توجه به کمی وقت از حدود ۶ هزار محدوده که در این فاز به صورت سراسری واگذار شده است، ۳۳۰ فقره معادن متروکه نیازمند علمیات تکمیلی اکتشافی، ۲۲۶ پروانه معدنی، ۴۸۰ گواهی و ۲۲۱۱ محدوده اکتشافی به مزایده گذاشته خواهد شد.

کد خبر: 16011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =