اعتراض در ایروان

مردم ارمنستان در اعتراض به توافق آتش‌بس با آذربایجان و عقب نشینی ارمنستان از مدعیات، به دفتر نخست وزیر در ایروان حمله کردند.

به گزارش آتیه آنلاین، «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان بامداد سه‌شنبه اعلام کرد توافقنامه‌ای را با روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ امضا کرده است. با اینکه پاشینیان در این بیانیه گفته بود: «تصمیمی گرفتم که برای همه‌مان سخت است. آتش‌بس، برای مردم ما و خود من بسیار دردناک است... این پیروزی نیست، اما تا زمانی که شما اذعان نکنید که باخته‌اید، شکستی در کار نخواهد بود. ما هرگز اذعان نمی‌کنیم که باخته‌ایم و این آغاز عصر وحدت ملی برای ما خواهد بود.»

پاشینیان با انتشار این بیانیه گفت توافق با آذربایجان را پذیرفته است

پس از اعلام این توافق، معترضان در ایروان، پایتخت ارمنستان ضمن مخالفت با توافق آتش‌بس، خواستار استعفای «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر این کشور شدند. معترضان به دفتر نخست وزیری ارمنستان حمله کردند. معترضین در تلاش برای شکستن خط پلیس در ایروان و رهبران اعتراض در ایروان خواستار "شورای رستگاری ملی" و بازگشت سرزمین‌های از دست رفته شده‌اند. در همین حال آخرین خبرها حاکی از آن است که رئیس جمهور سابق ارمنستان ، سرژ سرکیسیان توسط سازمان اطلاعاتی ارمنستان (NSS) احضار شده است و برخی منابع خبری از وقوع انفجار در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان خبر دادند. 

دیروز کاخ کرملین اعلام کرد که «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر جمهوری ارمنستان و «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور فدراسیون روسیه در این توافقنامه بر آتش‌بس کامل همه درگیری‌ها در منطقه درگیری قره باغ از ساعت 00:00 به وقت مسکو در تاریخ 10 نوامبر 2020 توافق کردند و منطقه آغ‌دام و سرزمین‌هایی که ارتش ارمنستان در منطقه قازاخ جمهوری آذربایجان در اختیار دارد، تا 20 نوامبر سال 2020 به ارتش آذربایجان بازگردانده خواهد شد.

کد خبر: 1595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =