شهردار تهران شخصا پاسخگوی تماس شهروندان بود

شهردار تهران عصر یکشنبه-٢٦ اردیبهشت مستقیما پاسخگوی شهروندانی بود که با سامانه ۱۸۸۸ تماس گرفته بودند و طی آن حناچی به ۱۷ تماس پاسخ داده و دستور رسیدگی به مسائل مطروحه را داد.

به گزارش آتیه آنلاین از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، پیروز حناچی در حاشیه این برنامه درباره مشکلات مطرح شده مردم گفت: امروز سالگرد ۱۸۸۸ بود و جلسه امروز به شکل نمادین برگزار شد تا ما مدیران شهری در جریان شکایات شهروندان قرار بگیریم.

او افزود: عمده مسائلی که در تماس شهروندان مطرح شد به ساخت و سازها در محدوده شهر مربوط می شد، موضوعاتی مانند گود های ناایمن، تاورهای ناامن در مجاورت منازل مسکونی و مزاحمت هایی که ساخت و ساز برای همسایگان ایجاد می کند. بر همین اساس باید از معاونت معماری و شهرسازی بخواهیم که حداقل در اواخر هفته کاری کنند آرامش مردم فراهم شود.

حناچی درباره عملکرد ۱۸۸۸ نیز عنوان کرد: بنا به گزارشاتی که همکاران ارائه کردند، سرعت رسیدگی به درخواست مردم از ۵۷ روز در سال ۹۶ به ۲۵ روز در سال ۹۹ رسیده است. البته معلوم نیست این آمار تا چه حد کیفی است و باید کنتربل و بررسی شود تا کیفیت نیز بهبود پیدا کند. در شاخص پاسخگویی نیز از ۸۱ درصد در سال ۹۶ به ۹۷ درصد در سال ۹۹ رسیده ایم و این نکته نشان از رضایت نسبی شهروندان دارد.

شهردار تهران گفت: ۱۳۷ و ۱۸۸۸ ابزار ارتباطی ما با مردم است و مردم انتظار دارند عکس العمل مناسبی در قبال شکایات و درخواست هایشان داشته باشیم و جواب قانع کننده ای بدهیم و باید این اتفاق بیفتد.

او یادآور شد: برخی درخواست های مردم از جنس حقوقی و محاکم بود که مربوط به شهرداری نیست ولی آن چیزی که در اختیارات شهرداری است را من و همه همکارانم در بخش های مختلف باید رسیدگی کنیم.

پاسخگویی به شهروندان اعتمادسازی می کند

رییس مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران گفت: شهردار تهران امروز به هفده مورد از تماس های شهروندان در سامانه ۱۸۸۸پاسخ داد و همین نفس پاسخگویی به شهروندان اعتماد سازی می کند و البته ما تا حصول نتیجه در نرم افزار این مسائل را دنبال و تا حصول نتیجه ادامه می دهیم.

سید مجتبی موسوی معاف، رییس مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران و سامانه ۱۸۸۸ در حاشیه جلسه پاسخگویی شهردار تهران گفت: امروز ۲۶ اردیبهشت بود و دومین جلسه ارتباط مستقیم شهرداری را داشتیم که مقارن با پانزدهمین سالگرد تاسیس این سامانه بود و در این مراسم مدیران شهری مستقیم پاسخگوی شهردار هستند که این کار دلگرمی به شهروندان می دهد و اعتماد سازی صورت می گیرد.

او افزود: در جلسه قبل به اتفاق معاونین شهردار حدود ۵۶۰ تماس از سوی مدیران و معاونان شهردار پاسخ داده و حدود ۴۰۰ دستور صادر شده است و تا امروز ۹۵ درصد آن دستورات که مربوط به گود های پرخطر و مطالبات مردم در حمل و نقل و خدمات شهری بود به نتیجه رسیده است.

موسوی ادامه داد: امروز به اتفاق شهردار تهران پاسخگوی هفتاد تماس بودیم و شهردار محترم هم دستورات لازم را فرمودند و این دستورات را ما وارد سیستم می کنیم و تا حصول نتیجه آن را به صورت ویژه پیگیری می کنیم.

رییس مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران عنوان کرد:نکته مهم اما این است که این پاسخگویی به مطالبات شهروندان یک فرآیند است و این فرآیند در سامانه ما نهادینه شده است. ما مطالبات مردم را سیستمی پیگیری می کنیم. به همین دلیل سرعت پاسخگویی به پیام ها در مدیریت شهری افزایش یافته است و یکی از دلایل این افزایش ابلاغ دستورالعمل رسیدگی است که در آذر سال گذشته با امضای شهردار برای همه مدیران شهری ابلاغ شد و یکی از موضوعاتی که مورد مناقشه ۱۸۸۸ این بود که دستورالعمل قبلی مشکل داشت.

او در پاسخ به این سوال که شهردار به چند تماس پاسخ داد گفت: شخص شهردار امروز به هفده مورد از تماس های شهروندان پاسخ دادند و همین نفس پاسخگویی به شهروندان اعتماد سازی می کند و البته ما تا حصول نتیجه در نرم افزار این مسائل را دنبال و تا حصول نتیجه ادامه می دهیم.

کد خبر: 15931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =