تلاش یحیی گل محمدی برای حفظ شکست‌ناپذیری

سرمربی تیم پرسپولیس تا کنون مقابل تیم استقلال شکست نخورده است و در تلاش است در دربی ۹۵ این روند شکست ناپذیری را حفظ کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دو تیم استقلال و پرسپولیس روز جمعه در چارچوب لیگ برتر فوتبال و برای نود و پنجمین بار به مصاف هم خواهند رفت. این بازی که فارغ از جایگاه دو تیم در رده بندی جدول لیگ ، همواره از حساسیت های زیادی برخوردار است آمار جالب توجهی نیز در دل خود دارد. یکی از این آمار این است که یحیی گل محمدی هرگز در دیدار برابر استقلال تن به شکست نداده است. 

به چند وقت قبل برگردیم، به آخرین باری که تیم پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی در دربی تهران مقابل استقلال قرار گرفت. مسابقه ای که در آن محمود فکری روی نیمکت تیم استقلال نشسته بود. تقابل استقلال و پرسپولیس در دربی ۹۴، هرچند نخستین تجربه سرمربیگری محمود فکری در این رقابت سنتی بود اما یحیی گل‌محمدی چهارمین حضور خود را در این مصاف حساس را تجربه می‌کرد؛ یحیی که در کارنامه خود یک دربی بدون گل در لیگ دوازدهم داشت، فصل گذشته نیز به عنوان جانشین گابریل کالدرون انتخاب شد و در دربی ۹۲ و ۹۳ که در جریان هفته نوزدهم لیگ برتر و مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی دنبال می‌شد نیز در قامت سرمربی پرسپولیس حضور پیدا کرد تا شمار حضور او در ادوار دربی به عنوان سرمربی به عدد ۳ برسد.

آخرین بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس که به تساوی انجامید، چهارمین حضور یحیی روی نیمکت تیم پرسپولیس در این بازی سنتی با رقیب دیرینه بود. در این میان سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت یک رکورد عجیب را به نام خود به ثبت رساند؛ او تنها سرمربی تاریخ پرسپولیس در ادوار دربی است که ۴ دربی یا بیش از آن را تجربه کرده و هیچ باختی(در وقت قانونی) متحمل نشده؛ البته این آمار بدون شک از حیث برگزاری دربی در وقت قانونی است چراکه در دربی ۹۳ شاگردان فرهاد مجیدی در ضربات پنالتی موفق شدند پرسپولیس یحیی گل‌محمدی را شکست بدهند و به مرحله فینال جام‌حذفی برسند.

نکته جالب در خصوص سرمربی جوان تیم پرسپولیس این است که او در ۴ تجربه حضور در دربی به عنوان مربی نتیجه‌ای جز تساوی در وقت‌های قانونی بازی کسب نکرده است. شاید این بازی اولین پیروزی یحیی در دیدار برابر استقلال باشد. با این حال یحیی در تلاش خواهد بود که بتواند همچنان به آمار شکست ناپذیری خود ادامه دهد. 

کد خبر: 15630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =