اطلاع‌رسانی ضعیف دلیل بی‌رغبتی سینمایی‌ها از بازگشایی

سینماداران معتقدند طی یک سالی که گذشته و سینماها چند بار تعطیل شده‌اند هیچ‌گاه اطلاع‌رسانی خوبی درباره بازگشایی سینماها صورت نگرفته و حالا دیگر آن‌ها چندان رغبتی به بالا بردن کرکره سینماها ندارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، روز جمعه ستاد ملی مقابله با کرونا  اعلام کرد مشاغل گروه یک و دو در وضعیت قرمز هم می‌توانند فعال باشند و بر این اساس سینماها هم که در ردیف شغلی دو هستند از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه پس از حدود یک ماه تعطیلی بازگشایی شدند با این حال  برخی سینماداران تمایلی به باز کردن سالن‌ها با شرایط فعلی ندارند و بسیاری از سینماهای پایتخت، گیشه خود را باز نکرده‌اند.

حالا اگرچه با تغییرات ایجاد شده در مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، دیگر آژیر قرمز کرونا سالن‌ سینماها را با تعطیلی تهدید نمی‌کند  اما در شرایطی که تهران هنوز قرمز است بدیهی است بسیاری از شهروندان با توجه به نگرانی از تجمع در محیط‌های سربسته تمایلی به حضور در سینماها و تماشای فیلم ندارند اما تقریبا تمام سینماداران معتقدند که در دوران کرونا سالن‌های سینما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از کم‌خطرترین مکان‌ها برای تفریح خانواده‌ها می‌توانستند باشند، اما عدم اطلاع‌رسانی درست نسبت به فعالیت سینماها همان چند فیلم اکران‌شده را هم ناکام و سالن‌های سینما را خالی نگه داشت و خیلی‌ها امید چندانی به بهبود اوضاع ندارند.

در این باره علی سرتیپی که مدیر چند مجموعه سینمایی در تهران است، با بیان اینکه هیچ کدام از سینماهای خود را فعلا باز نمی‌کند، می گوید: اینکه مدام سینماها را باز می‌کنیم و می‌بندیم یک نوع بلاتکلیفی برای ما و نیز کارکنان سینماها به وجود آورده است. باید جلسه شورای صنفی نمایش برگزار شود و با وزارت ارشاد تبادل نظری صورت گیرد تا ببینیم قرار است کارها چطور ادامه پیدا کند و چه حمایتی صورت می‌گیرد. وی افزود:‌ بازگشایی سینما یک مسئله است و اینکه مردم از باز بودن سینماها اطلاع داشته باشند یک مسئله دیگر است. باید برای بازگشایی تبلیغات صورت گیرد، با شهرداری  و صدا و سیما رایزنی شود تا مردم بدانند که با رعایت پروتکل‌ها سینماها دایر هستند. اگر قرار باشد دو درصد ظرفیت مجاز سینما هم پر نشود بازگشایی فایده‌ای ندارد، چرا که این کار دست‌کم باید هزینه‌های لحظه‌ای سینما را پوشش دهد. در شرایط اقتصادی فعلی هر بار که لامپی برای نمایش فیلم در سینما روشن می‌شود هزینه بسیار بالایی را تحمیل می‌کند و نمی توان در این وضعیت برای پنج نفر تماشاگر یک سالن سینما را باز نگه داشت.

سیدجمال ساداتیان، مدیر سینما آستارا نیز  که تازه از روز دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت سینمای خود را باز کرده درباره حضور مخاطبان در سینما می‌گوید: هیچ خبری نیست و کاملا مشخص است که چه وضعیتی داریم چون دو مشکل اساسی برای فعالیت سینماها وجود دارد؛ اول اینکه شرایط بحرانی کرونا هنوز برقرار است و دیگر اینکه فیلم‌های در حال اکران قدرتمند نیستند. در این شرایط بحرانی، حاکمیت باید حمایت کند و مثلا تلویزیون باید فضای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی را برای فعالیت سینماها و اکران فیلم‌ها زیاد کند. شهرداری هم باید کمک کند ولی الان به نظرم وقتی ستاد کل کرونا اخطار می‌دهد که مردم بیرون نیایند، اما از آن طرف ما دعوت به حضور در سینما می‌کنیم سبب شده نوعی ناهمگونی به وجود آید.

در حال حاضر فیلم‌های «خورشید» مجید مجیدی، «هفته‌ای یک‌بار آدم باش» شهرام شاه‌حسینی، «خون شد» مسعود کیمیایی، «تک خال» مجید مافی و «لاله» اسدالله نیک‌نژاد از اکران نوروز برای نمایش در سینماها آماده هستند.

کد خبر: 15531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =