مسیر سختی پیش‌رو داریم

سرمربی تیم بسکتبال سه نفره زنان ایران گفت: برای کسب سهمیه المپیک در دو تورنمنت مجارستان و اتریش کار سختی پیش رو خواهیم داشت و رقبای سرسختی را باید از پیش برداریم.

نیکا بیک‌لی، سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان ایران در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، درباره وضعیت تیم ملی و اعزام این تیم به مسابقات گزینشی المپیک گفت: تمام تلاش ما این خواهد بود که از دو مسابقه ای که پایان امسال و سال بعد پیش رو خواهیم داشت با سهمیه برگردیم و این برای ما یک شانس مهم و بزرگ است که باید آن را به بهترین نحو مورد استفاده قرار دهیم.

سرمربی تیم بسکتبال سه نفره زنان ایران درباره آغاز اردوهای تیم ملی گفت: بر اساس برنامه ای که پیش رو داریم تصمیم بر این شده است که اواخر آبان ماه اردوهای تیم ملی را آغاز کنیم. البته ممکن است این اردو به جای اواخر آبان ، اوایل آذر ماه برگزار شود اما با توجه به زمان کمی که در اختیار داریم، از این زمان دیر تر نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چند ورزشکار به مرحله نخست اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد، گفت: در ابتدا تصمیم داریم 8 تا 10 بسکتبالیست را به اردو دعوت کنیم تا بتوانیم مرحله به مرحله آن‌ها را محک بزنیم و در نهایت به ترکیبی که میخواهیم اعزام کنیم برسیم. قرار بر این است که در آذر ماه یک مرحله اردو داشته باشیم و هر ماه یک مرحله اضافه کنیم. نفراتی که در ابتدا به اردو دعوت می‌شوند تا بهمن ماه در ترکیب تیم خواهند ماند و پس از آن هرچقدر به زمان مسابقات نزدیک تر شویم، نفرات ریزش کرده و به بازیکنان نهایی خود را نزدیک تر خواهیم کرد.

بیک‌لی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات انتخابی المپیک و این که چقدر شانس برای تیم ملی ایران وجود دارد که المپیکی شود، تشریح کرد:  ما دو تورنمنت پیش رو خواهیم داشت که می‌تواند برایمان شانس المپیکی شدن داشته باشد. ابتدا مسابقات مجارستان است که این مسابقات شرایط بسیار سختی دارد. زیرا تنها یک تیم که بتواند قهرمان این  مسابقات شود، صاحب سهمیه خواهد شد و خب با توجه به حضور تیم هایی که پیش از این تجربه المپیکی شدن ندارند، و انگیزه بالای آن‌ها کار بسیار سخت خواهد بود. در واقع ما در بوداپست مجارستان باید با حریفانی دیدار کنیم که همانند ما هرگز المپیک را تجربه نکرده‌اند و سخت به دنبال قهرمانی و تصاحب این تک سهمیه هستند.

وی در ادامه گفت: مسابقات دیگری که به میزبانی اتریش برگزار خواهد شد اما شرایط متفاوتی دارد. تقریبا تمام تیم های قدرتمند جهان دور هم جمع خواهند شد و با هم به رقابت می پردازند. تیم هایی مانند امریکا و ایتالیا و ...  . در این مسابقات اما سه تیم نخست می توانند به المپیک برود. در مجموع باید پذیرفت که کار سختی پیش روی ماست اما ناامید نیستیم و تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا با سهمیه بازگردیم.

کد خبر: 1516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =