آغاز هفته جدید لیگ برتر؛ بازگشت هیجان به فوتبال

لیگ برتر فوتبال ایران امشب با برگزاری 4 مسابقه وارد هفته جدید خود خواهد شد تا تنور مسابقات بار دیگر گرم شود.

به گزارش آتیه آنلاین، تنور مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران بعد از تعطیلی دو هفته‌ای از امشب با برگزاری 4 مسابقه بار دیگر گرم خواهد شد و تیم ها رقابت خود را در لیگ برتر فوتبال بار دیگر آغاز خواهند کرد. مسابقات امشب در چارچوب هفته بیست و سوم برگزار خواهد شد؛ جایی که تیم  مس رفسنجان، صنعت نفت آبادان و ماشین سازی تبریز باید در خانه خود به ترتیب به مصاف تیم‌های نساجی مازندران، آلومینیوم اراک و سایپا پروند. همچنین فولاد خوزستان میزبان گل گهر سیرجان خواهد بود. 

مس رفسنجان و نساجی مازندران در شرایطی مقابل هم به میدان می‌روند که  این تیم کرمانی در هفته بیست و یکم  برابر تیم نفت مسجد سلیمان شکست خورد و با ۲۸ امتیاز در جایگاه ششم قرار گرفت.شاگردان ربیعی قصد دارند با برتری برابر حریف شمالی خود شکست هفته قبل را جبران کنند و جایگاه  خود را در جدول رده بندی ارتقا بدهند. در آن طرف، تیم نساجی مازندران با شکست برابر تیم سپاهان در هفته بیست و یکم در وضعیت بحرانی به سر می‌برد و با ۱۶ امتیاز در جایگاه پانزدهم قرار دارد.تیم نساجی یکی از کاندیداهای اصلی سقوط به لیگ دسته یک است به همین علت هر بازی حکم فینال را برای این تیم شمالی دارد.حسن نجفی و ایوب کلانتری  به علت محرومیت  و سعید جلالی راد، کریم اسلامی و مجتبی بیژن به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم نساجی در این بازی نیستند.علی آل کثیر هم به علت آسیب دیدگی در ناحیه مچ پا وضعیت مبهمی برای این بازی دارد.

در دیگر دیدار امشب تیم صنعت نفت آبادان در خانه میزبانی آلومینیوم اراک را بر عهده خواهد داشت. تیم صنعت نفت این روزها حال و روز خوشی ندارد و هواداران این تیم علیه مدیریت و کادر فنی  دست به اعتراض زده‌اند. آن‌ها امروز باید به مصاف آلومینیوم اراکی بروند که با منصوریان دوباره جان گرفته و آماده‌اند تا تیم خود را در نیمه بالایی جدول نگه دارند. اراکی‌ها در رده پنجم هستند و شانس صعود به رده چهارم را نیز دارند اما آن‌ها باتوجه به ابتلای بازیکنان‌شان به کرونا غایبان زیادی در این بازی خواهند داشت. آلومینیوم برای دیدار با صنعت نفت ۷ غایب دارند که این مساله کار آن‌ها را جلوی آبادانی‌ها که نیاز مبرم به پیروزی دارند، سخت خواهد کرد.

دیدار دو تیم ماشین سازی تبریز و سایپا تهران نیز حساسیت های خاص خود را دارد به ویژه اینکه تیم سایپا وضعیت بسیار بدی در جدول مسابقات دارد و برای بقا در لیگ برتر باید بجنگد. نارنجی پوشان که به تازگی فراز کمالوند را هم به عنوان سرمربی به خدمت گرفته‌اند، با ۱۸ امتیاز در رده چهاردهم قرار دارند و تنها دو تیم نساجی و ماشین سازی پایین‌تر از آنها در جدول هستند. این نخستین بازی سایپا با هدایت فراز کمالوند است و کمالوند این فرصت را دارد در شهر مورد علاقه‌اش (تبریز) برای اولین بار هدایت سایپا را تجربه کند.در حالی که سایپا هم با خطر سقوط به دسته اول مواجه است، ماشین سازی که تبدیل به قعرنشین دایمی لیگ بیستم شده را می‌توان کاندیدای اصلی سقوط دانست. فاصله این تیم در انتهای جدول با تیم‌های بالایی افزایش یافته و جبران این فاصله نمی‌تواند کار ساده‌ای برای علیرضا اکبرپور سرمربی جوان سبز پوشان آذربایجان باشد.سایپا با ۱۰ گل زده ضعیف‌ترین خط حمله و ماشین سازی با ۳۱ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند و تقابل ضعیف‌ترین خط حمله و ضعیف‌ترین خط دفاعی می‌تواند در نوع خود جالب باشد.

رقابت‌های هفته بیست و سوم در حالی امشب برگزار خواهد شد که باقی مسابقات فردا برگزار می‌شود. دیدارهای فردا به دلیل رقابت تیم های بالای جدولی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. 

**برنامه (امشب)  هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است: 

مس رفسنجان - نساجی مازندران

فولاد خوزستان - گل گهر سیرجان

صنعت نفت آبادان - آلومینوم اراک 

ماشین سازی تبریز - سایپا تهران

کد خبر: 15144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =