خیز اتحادیه اروپا برای تشکیل نیروی واکنش سریع

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت، ۱۴ کشور این بلوک شامل آلمان و فرانسه پیشنهاد تشکیل یک نیروی نظامی واکنش سریع با قابلیت مداخله زودهنگام در بحران‌های بین المللی را داده‌اند؛ اتفاقی که دو دهه بعد از انجام شدن یک تلاش مشابه رخ می‌دهد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت، ۱۴ کشور این بلوک شامل آلمان و فرانسه پیشنهاد تشکیل یک نیروی نظامی واکنش سریع با قابلیت مداخله زودهنگام در بحران‌های بین المللی را داده‌اند؛ اتفاقی که دو دهه بعد از انجام شدن یک تلاش مشابه رخ می‌دهد.

به گفته این مقام، این کشورها گفتند، اتحادیه اروپا باید در صورت امکان یک تیپ از ۵۰۰۰ سرباز مجهز به کشتی‌ها و هواپیماهای نظامی را با هدف کمک به دولت‌های دموکراتیک خارجی نیازمند کمک فوری ایجاد کند.

این ایده از سوی وزرای دفاع اتحادیه اروپا در نشست عادی روز پنجشنبه با ریاست «جوزپ بوررل»، رئیس سیاست خارجی این اتحادیه که از این بلوک به خاطر اکراه در مداخله بیشتر در کشورهای خارجی به ویژه در کشورهای بحران زده‌ای چون لیبی انتقاد کرده، مطرح شد.

۱۴ کشور مذکور عبارتند از اتریش، بلژیک، قبرس، جمهوری چک، آلمان، یونان، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، لوگزامبورگ، هلند، پرتغال، اسلوونی و اسپانیا.

کد خبر: 15079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =