نگرانی از عدم لغو تحریم‌ها و نوسانات مجدد در بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نگرانی ما این است که تحریم‌ها برداشته نشود و ما مجدداً  بازار از کنترل خارج و شاهد شیب تند قیمت‌ها در بازار ارز و کالا باشیم.

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در خصوص مذاکرات وین و تاثیر آن بر بازار داخلی با بیان اینکه در طول سالیان سال که مذاکرات داشتیم شاهد این بودیم که این مذاکرات بر بازار تاثیر مستقیم داشته است، گفت: اطلاعاتی از وین مبنی بر رسیدن به توافقات به گوش می رسد در حال حاضر بازار آرام شده و می توان گفت که قیمت‌ها سیر نزولی و کم شیب را طی می‌کند.

وی عنوان کرد: هرچند آمریکایی‌ها در مصاحبه‌های خود تکذیب می‌کنند و مدعی می‌شوند که هیچگاه تحریم‌ها علیه ایران را بر نخواهند داشت ولی ایران بازگشت کامل به تعهدات برجامی را مشروط به لغو تمام تحریم‌های آمریکا اعلام کرده است،  به همین دلیل نگرانی ما این است که تحریم‌ها برداشته نشود و مجدداً  بازار از کنترل خارج و شاهد شیب تند قیمت‌ها در بازار ارز و کالا باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: فشار اقتصادی بر زندگی مردم، گرانی‌ها، بیکاری، بالا بودن نرخ تورم و درآمد پایین سبب شده تا مردم در این ایام از شرایط موجود ناراضی باشند.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: دولت باید مراقبت کند تا بازارها به ویژه بازار ارز از کنترل خارج نشده و این سیر نزولی قیمت‌ها تداوم داشته باشد البته باید توجه کنیم که نباید اجازه فرسایشی شدن مذاکرات را به طرفین مقابل بدهیم زیرا هدف آن‌ها خسته کردن ایران برای رسیدن به اهداف‌شان هست و نباید اجازه چنین کاری را بدهیم.

کد خبر: 14905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =