استقلال ۱ - ۰ الشرطه / پیروزی میلیمتری آبی‌ها با چاشنی صعود

تیم استقلال تهران با پیروزی مقابل الشرطه عراق صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قطعی کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، در چارچوب آخرین روز از مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا تیم استقلال ایران از ساعت ۲۲ و ۳۰ به وقت تهران به مصاف تیم الشرطه عراق رفت تا تکلیف صعودش به دور بعدی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا مشخص شود.  از آنجایی در این فصل لیگ قهرمانان فقط سه تیم برتر دوم به مرحله حذفی صعود می‌کنند و این کار را برای صعود استقلال کمی سخت‌ کرده است. در حال حاضر استقلال، الدحیل و الاهلی با هشت امتیاز در رده‌های اول تا سوم هستند. تنها حالتی که در آن استقلال به مرحله بعدی صعود می‌کند برد این تیم برابر الشرطه بود.

عاجل مصطفی داور اردنی داور نخست این مسابقه بود و شفیع عبدالجعفر و عارض المیثم او را در قضاوت این بازی یاری کردند. 

سرمربی استقلال همچون دیدارهای قبلی از رشید مظاهری که مقابل الاهلی عربستان فوق العاده ظاهر شد در ترکیب اصلی استفاده کرد. در خط دفاعی مجیدی ترجیح داده سیاوش یزدانی را با وجود عملکرد خوب در مسابقات گذشته نیمکت نشین کند و از زوج عارف غلامی و محمدحسین مرادمند در پست دفاع وسط بهره ببرد. به نظر می رسد دلیل این تصمیم خستگی یزدانی ناشی از حضور در ۵ مسابقه قبلی باشد. در دفاع راست وریا غفوری و در دفاع چپ هرویه میلیچ به میدان رفت.

 در تیم الشرطه احمد باسل، کرار العباسی، سعد ناطق، فهد یوسف، امجد اطوان، مازن فیاض، علی الحاتمی، محمد قاسم، حسام خدیم، سعد عبدالامیر و محمد داوود ۱۱ بازیکن ابتدایی بودند.

تیم استقلال در شرایطی بازی را آغاز کرد که توپ و میدان را در اختیار داشت و توانست برتری خود را از همان ابتدا به حریفش دیکته کند. در دقیقه ۱۴ بازی پاس در عمق عالی قایدی به میلیچ رسید که مدافع کروات آبی پوشان توسط کرار عامر درون محوطه جریمه سرنگون شد و داور مسابقه یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. شیخ دیاباته پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت و آن را وارد دروازه کرد تا استقلال یک بر صفر پیش بیفتد.

در ادامه و در دقیقه ۲۱ پاس در عمق و زیبای هروویه میلیچ با استفاده از غفلت بازیکنان الشرطه به مهدی قایدی رسید که باشوی کوچک توسط خضر علی سرنگون شد و داور تاییلندی نیز یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام کرد که دیاباته این پنالتی را از دست داد و احمد باسل گلر الشرطه آن را مهار کرد.

در نهایت نیمه نخست این دیدار با یک گل به سود استقلال همراه شد.

در ابتدای نیمه دوم، «فرهاد مجیدی» دست به تغییر در ترکیب تیمش زد و «ارسلان مطهری» را جانشین دیاباته کرد.  نیمه دوم با عقب‌نشینی استقلال و میدان‌داری الشرطه اغاز شد و نماینده ایران چشم به ضد حملات داشت.استقلال در این دیدار با خستگی مفرط بازیکنانش مواجه شده بود و به همین دلیل مجیدی، ۲ تعویض در میانه میدان انجام داد.

در دقیقه ۶۳ همکاری عالی قایدی و میلیچ با ضربه زیبای قایدی همراه شد که دروازه‌بان  الشرطه به خوبی واکنش نشان داد.در دقیقه ۸۴ «آرمان رمضانی» که لحظاتی از حضورش در میدان می‌گذشت در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان حریف، نتوانست گلزنی کند.

این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر استقلال به اتمام رسید تا نماینده شایسته ایران جواز صعود را کسب کند. جایگاه  نهایی تیم استقلال پس از برگزاری دیدار دو تیم الدحیل و الاهلی مشخص خواهد شد.

کد خبر: 14574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =