پرسپولیس «الریان» را دست کم نگیرد!

نمایش تیم پرسپولیس در دیدار با الوحده نشان داد که در بازی با الریان دست کم گرفنن حریف می‌تواند برای این تیم مشکل ساز شود.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم پرسپولیس در دیدار آخر خود در لیگ قهرمانان آسیا نمایش قابل قبولی ارائه نکرد و با تعلل در خط دفاعی و البته بی دقتی در زدن ضربات آخر کارش را برای صدرنشینی به اما و اگر بازی آخر خود رساند. این در حالی است که سرخ پوشان هر چند توانستند موقعیت‌های گل زیادی خلق کنند اما در گلزنی ناکام بودند و این نکته انتقادات را به سمت خط حمله تیم یحیی گل محمدی روانه کرد.  آنچه واضح است توجه به این نکته است که گویا عیسی آل‌کثیر و شهریار مغانلو هنوز به آمادگی مطلوب و هماهنگی کافی در کنار هم نرسیدند که البته با توجه به مدت زمان کمی که در کنار هم هستند طبیعی به نظر می‌رسد.

هر دوی این مهاجمان به لحاظ فنی قابلیت‌های بالایی دارند اما آل کثیر بعد از دوری ۶ ماهه هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده و با وجود تلاش بسیار نتوانسته خودش را در امر گلزنی پیدا کند ضمن اینکه این دو بازیکن نتوانسته‌اند هنوز درک خوبی از بازی در کنار هم پیدا کنند و به قولی مکمل خوبی برای یکدیگر باشند. از همین‌رو با وجود زدن دو بار توپ به تیرک دروازه الوحده و خلق موقعیت‌های زیاد مهاجمان و سایر بازیکنان پرسپولیس نتوانستند به گل برسند.

باید در نظر داشت که با شکستی که پرسپولیس در دیدار با الوحده امارات متحمل شد ممکن است صعود به عنوان تیم اول گروه از دست پرسپولیس برود. در دیدار با الوحده پرسپولیس گل زود هنگامی دریافت کرد و این موضوع تمرکز بازیکنان را از بین برد و ان ها نتوانستند در زمان باقی مانده این گل خورده را جبران کنند و از شکست رها شوند. این شکست از نظر روحی تیم پرسپولیس را دچار مشکل کرد و در ادامه نیز شاید شرایط صدرنشینی را دشوار کند. 

تیم الوحده در دیدار با پرسپولیس پس از رسیدن به گل خیلی حساب شده دفاع می‌کرد و در ضدحملات هم دروازه پرسپولیس را تهدید می‌کرد در حالی که شاید لحظه‌ای غفلت بد و شاید غرور کاذب ناشی از ۴ برد متوالی قبلی این فکر را برای سرخ‌پوشان تداعی کرده بود که آنها می‌توانند به راحتی در بازی پنجم هم پیروز شوند و این تفکر به ضررشان شد. به شکلی که شاید اول شدن پرسپولیس را به خطر بیندازد.

نکته دیگر درباره تیم پرسپولیس این است که بازیکنان بسیار خوبی در تیم سرخ پوشان حضور دارند که بیشتر آنها حتی قابلیت بازی در چند پست دیگر جدا از پست خودشان را دارند اما غافل شدن از پرداختن به وظیفه اصلی و سبقت گرفتن از همدیگر برای گلزنی چندان جالب نیست؛ اینکه بازیکن از پرداختن به وظیفه اصلی‌اش غافل شود و فقط به فکر گل زدن و بیشتر مطرح کردن خودش باشد و تکرار این مسأله که به نظر در پرسپولیس شیوع پیدا کرده، در تیم نوعی رقابت منفی به وجود آورده و به تیم نایب قهرمان آسیا ضربه می‌زند که شاید باخت به الوحده یکی از تبعات بد ناشی از همین مسأله باشد چه بسا که نمونه این نکته را چند بار از سوی بازیکنان پرسپولیس شاهد بودیم که اجازه گلزنی را از دیگری سلب می‌کردند. البته موضوع سیدجلال شاید جدا باشد چون این بازیکن گل‌های حساسی در مواقعی زده که تیم واقعاً به آن نیاز داشته ضمن اینکه سیدجلال سعی داشته بعد از انجام وظایفش در زمان لازم به تیمش نیز کمک کند اما رها کردن وظیفه انفرادی و تیمی حتماً می‌تواند به پرسپولیس لطمه بزند که مقابل الوحده همینطور هم شد و تیم لطمه دید.

پرسپولیس نایب قهرمان آسیاست و نباید به تیم الوحده ببازد چه بسا که چنین باخت‌هایی جرأت حریفان دیگر را هم بیشتر می‌کند و موجب می‌شود ترس دیگر تیم‌ها هم از پرسپولیس کمتر شده و بریزد. نکته‌ای که از لحاظ روانی موقعیت خوبی برای پرسپولیس به وجود آورده بود اما شاید به نوعی میل خیلی زیاد بازیکنان به گلزنی و غافل شدن از وظیفه اصلی به شکلی که همه جدا از حامد لک می‌خواهند گل بزنند و بیشتر به چشم بیایند به پرسپولیس لطمه می‌زند. که سرمربی تیم باید این مشکل را در تیمش برطرف سازد.

پرسپولیس در گام پایانی مرحله مقدماتی باید به مصاف تیم الریان برود. نقش یحیی و کادر فنی‌ او در این بازی بسیار مهم و کلیدی است تادر بازی پایانی هم پرسپولیس برنده از میدان خارج شود. در این بین بازی با تیم الریانی که باخته و دیگر شانس صعود ندارد بسیار خطرناک است چون این تیم چیزی برای از دست دادن ندارد و بدون ترس و هرگونه استرسی به مصاف پرسپولیس می‌آید تا با برد پرسپولیس به نوعی بگوید که نایب قهرمان آسیا را شکست داده و تا حدودی باخت‌ها و نتایج بد قبلی‌اش را جبران کند. انگیزه زیاد یاران شجاع کار پرسپولیس را دشوار می‌کند اما پرسپولیس مثل بازی با الوحده نباید بی‌محابا و احساسی حمله کند و بازیکنان هم نباید از پرداختن به وظیفه تیمی و انفرادی خودشان غافل شوند و فقط به فکر گل زدن باشند که تکرار این موضوع برای پرسپولیس خطرناک است. پرسپولیس باید از سد الریان بگذرد تا ضمن جبران باخت قبلی اجازه ندهد باخت و شکست برای‌شان عادی شود و با قدرت وارد مسابقات لیگ داخلی شود.

 پرسپولیس حالا تبدیل به تیمی بسیار پرمهره شده است. این موضوع به لحاظ فنی بسیار خوب است و به کار تیم برای جنگیدن در چند جام مختلف می‌آید اما پر مهره بودن گاهاً مشکلات حاشیه‌ای را به وجود می‌آورد که مخل نتیجه‌گیری می‌شود. در چنین حالتی اگر یحیی جلوی بروز مشکل هرگونه موارد حاشیه‌ای را در تیمش بگیرد.

با تمام این تفاسیر هیچ بعید نیست که حریف بعدی پرسپولیس در لیگ قهرمانان رقیب همیشگی و دیرینه اش یعنی استقلال باشد.  استقلال در فاز تهاجمی مهره‌های خوبی در اختیار دارد که در گلزنی هم موفق نشان داده‌اند اما به لحاظ تیمی و دفاعی مشکلات زیادی دارند و در مجموع به لحاظ شکل تیمی در حد ایده‌آل نیستند و در سطحی پایین‌تر از پرسپولیس قرار دارند. از همین‌رو به نظر می‌رسد در صورت رویارویی این دو تیم شانس برد پرسپولیس در این دربی آسیایی بیشتر باشد.

کد خبر: 14484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =