استقلال - الاهلی؛ نبرد بامدادی مرگ و زندگی

تیم استقلال امشب در یک دیدار حساس باید به مصاف تیم الاهلی برود. دیداری که تا حد زیادی تکلیف صعود این تیم را مشخص خواهد کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، حالا که تا حدود زیادی تکلیف نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شده است، باید امشب منتظر وضعیت آخرین نماینده یعنی استقلال هم باشیم. در واقع  سرنوشت تیم‌های صعود کننده از گروه c لیگ قهرمانان آسیا، جایی که استقلال ایران نیز در آن حضور دارد، امشب تا حد زیادی روشن خواهد شد. در این گروه ابتدا تیم‌های الشرطه و الدحیل (ساعت ۲۲:۱۵ سه‌شنبه) مقابل هم قرار می‌گیرند و ساعاتی بعد استقلال در دیداری مهم و سرنوشت‌ساز (۴۵ دقیقه بامداد چهارشنبه) مقابل الاهلی قرار خواهد گرفت.

شاگردان فرهاد مجیدی در بازی برگشت برابر الدحیلِ صدرنشین به تساوی ۲-۲ رسیدند. این نتیجه اگرچه آنها را در گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا در رتبه دوم جدول نگه داشته، ولی این رده برایشان حکم برزخی را دارد که می‌تواند هم آنها را به بهشت بفرستد و هم اینکه در یک حکم جهنمی، می‌تواند رأی به خروجشان از لیگ قهرمانان آسیا بدهد. شرایط در این جدول حسابی گره خورده است. الدحیل با هشت امتیاز در صدر ایستاده و استقلال و الاهلی هرکدام با هفت امتیاز در رده‌های دوم و سوم ایستاده‌اند. الشرطه هم که بدون امتیاز تیم چهارم و حذف‌شده این گروه است.

حالا در بازی بعدی الدحیل باید برابر الشرطه به میدان برود و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، این تیم به‌راحتی سه امتیاز این دیدار را می‌گیرد و ۱۱ امتیازی می‌شود و صعودش را قطعی می‌کند؛ اما بازی مرگ و زندگی دیدار استقلال با الاهلی است. دو تیم هفت‌امتیازی که هر دو این شانس را دارند تا به مرحله بعدی صعود کنند. شاگردان مجیدی فعلا به لطف تفاضل گل در رده دوم ایستاده‌اند و این به آن معنی است که با کسب تساوی برابر نماینده عربستان می‌توانند جایگاه دومی‌شان را حفظ کنند. ازآنجاکه استقلال باید در دیدار آخر برابر الشرطه به میدان برود و بازی به‌نسبت راحتی است، نباختن برابر الاهلی کمک زیادی به آن‌ها می‌کند؛ اما الاهلی می‌داند که بازی با استقلال آخرین فرصتش برای صعود از این گروه است. آن‌ها میزبان هستند و دلشان نمی‌خواهند وداع زودهنگامی داشته باشند. این دیدار حساس قرار است ۴۵ دقیقه بامداد چهارشنبه برگزار شود.

استقلال در بازی دور رفت توانست با نتیجه خیره‌کننده ۵ بر ۲ رقیبش را به زانو درآورد. در آن بازی مهره‌هایی همچون قایدی و دیاباته توانستند اسباب پیروزی پرگل تیم‌شان را در لحظاتی که الاهلی تا آستانه به ثمر رساندن گل تساوی پیش رفته بود، فراهم کنند. در آن میدان قایدی گل چهارم و دیاباته گل پنجم را به ثمر رساندند اما اکنون شیخ در ترکیب استقلال حضور ندارد و به دلیل مصدومیت به این تقابل مهم نمی‌رسد.

با وجود این فرهاد مجیدی و همکارانش امیدوارند زوج قایدی و مطهری بتوانند نیازهای آنها در خط آتش را تأمین کنند چون استقلال از نظر دفاعی تیم قابل اعتمادی نیست و آنچه این تیم را امیدوار به پیروزی دوباره در این میدان می‌کند این است که خط حمله‌اش مانند بازی‌های قبل خوب کار کند و بتواند با به ثمر رساندن گل‌های پی‌درپی از این خوان نیز عبور کند.

استقلال و الاهلی هر دو ۷ امتیازی هستند و حتی کسب یک تساوی نیز استقلال را برای صعود از این گروه امیدوار خواهد ساخت. هرچند که عاقلانه است استقلال در این میدان به دنبال کسب پیروزی باشد اما تساوی نیز برای استقلال گزینه‌ای منطقی است چرا که آبی‌ها هفته آخر مقابل الشرطه حذف شده قرار می‌گیرند و بعید است که نتوانند ۳ امتیاز بازی آخر را به چنگ آورند.

 بازی بامداد چهارشنبه از اهمیت بسیاری برخوردار است و صرفنظر از بازی هفته آخر باید به این نکته مهم توجه داشت که استقلال مقابل رقیب سعودی که از امتیاز میزبانی سود می‌برد و ایضا برای جبران شکست بازی نخست گام به میدان می‌گذارد باید با برنامه‌ای منسجم گام به میدان بگذارد تا شاید همین‌جا کار را تمام کند.

کد خبر: 14369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =