گزارش عفو بین‌الملل از شکنجه و محاکمه صوری مخالفان حفتر در لیبی

سازمان عفو بین الملل از مجازات و شکنجه مخالفان رهبر نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» پس از محاکمات صوری و نمایشی در دادگاه‌های نظامی وابسته به این نیروها پرده برداشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نوشته روزنامه القدس العربی، سازمان عفو بین الملل از مجازات و شکنجه مخالفان رهبر نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» پس از محاکمات صوری و نمایشی در دادگاه‌های نظامی وابسته به این نیروها پرده برداشت.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی دادگاه‌های نظامی شرق لیبی وابسته به «خلیفه حفتر»، رهبر نیروهای موسوم به ‌ارتش ملی لیبی‌ را به محاکمه صوری و نمایشی مخالفان این نیروها از سال ۲۰۱۸ و شکنجه آنها متهم کرد.

طبق این گزارش، این دادگاه‌ها دست‌کم ۲۲ نفر را به اعدام محکوم و صدها نفر دیگر را زندانی کرده‌اند و این درحالی است که افراد دیگری نیز در بازداشت موقت شکنجه شده‌اند.

در این گزارش آمده است: «در میان غیر نظامیان محاکمه شده در دادگاه‌های مذکور دو فرد تنها به دلیل فعالیت رسانه‌ای زندانی شده‌اند و گروه دیگری در تظاهرات مسالمت‌آمیز مشارکت کرده‌اند و ده‌ها فرد دیگر نیز کسانی هستند که از حقوق بشر دفاع کرده و متن‌های انتقادی را علیه نیروهای تحت امر خلیفه حفتر در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.»

در این گزارش به نقل از دو تن از این زندانیان آمده است که آن‌ها پیش از ارجاع به دادگاه‌های مذکور ابتدا ربوده و سپس به مدت سه سال زندانی شده بودند و در این مدت به اشکال مختلف شکنجه شده‌اند.

کد خبر: 14272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =