بخش خصوصی هم می‌تواند واکسن کرونا وارد کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت بخش خصوصی در همه عرصه‌ها به ویژه بهداشت و درمان بسیار خوب است ولی باید نظارت‌های لازم را بر آن‌ها داشته باشیم و دولت نیز نقش حاکمیت خود را با جدیت اعمال کند.

محمد علی محسنی بندپی، در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره اجازه دولت به بخش خصوصی برای واردات واکسن با بیان اینکه سلامت مردم، واردات دارو و واکسن با واردات سایر کالاها متفاوت است، اظهارکرد: دولت باید جدیت بیشتری برای نظارت بر قاچاق هرگونه واکسن به خرج دهد.

وی تاکید کرد: مردم برای تهیه واکسن به هیچ عنوان به بازارهای کاذب و مراکزی که وزارت بهداشت اعلام نکرده مراجعه نکنند. بسیاری از  واکسن‌ها با شرایط و دمای خاص وارد می‌شوند و باید از مبادی رسمی و با نظارت دولت وارد شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم اگر واکسن را دیرتر ولی از خود وزارت بهداشت و درمان دریافت کنند بسیار بهتر از آن است که بخواهند از مراکز غیررسمی دریافت کنند.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: شرکت‌های خصوصی و خصولتی را باید از هم جدا کرد، همانطور که کشورهای توسعه‌یافته این کار را انجام دادند چرا که ظرفیت بخش خصوصی در همه عرصه‌ها به ویژه بهداشت و درمان بسیار خوب است ولی باید نظارت‌های لازم را بر آن‌ها داشته باشیم و دولت نیز نقش حاکمیت خود را با جدیت اعمال کند و در این راه فرقی ندارد که واردکننده بخش خصوصی است یا خصولتی.

وی با بیان اینکه قوانین بالادستی در کشور بسیار خوب است ولی در اجرا عملکرد ضعیفی داریم، گفت: درباره اختصاص ارز برای واردات واکسن در سال گذشته، جلساتی با بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت، دیوان محاسبات کشوری و سازمان بازرسی داشتیم و در این جلسات بیان شد که مشکلات بسیار جدی در اختصاص ارز برای این بخش داریم چنانچه بخش خصوصی توانایی واردات واکسن را البته با نظارت‌های مستقیم دولتی داشته باشد، هیچ ایرادی ندارد زیرا به نظر بنده در بخش خصوصی توانمندی داریم.

کد خبر: 14076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =