استقلال-الدحیل؛ ماموریت فرهاد برای انتقام و صدرنشینی

تیم استقلال بامداد فردا به مصاف تیم الدحیل خواهد رفت، این تیم در تلاش است انتقام شکست بازی را رفت را از حریفش گرفته و سومین برد خود را تصاحب کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در ادامه رقابت‌های هفته نخست از دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا، تیم استقلال ایران از ساعت ۰۰:۴۵ بامداد فردا، به مصاف تیم الدحیل قطر می‌رود. استقلالی‌ها در شرایطی این مسابقه را برگزار خواهند کرد که در آخرین دیدار دور رفت، به تیم الدحیل با نتیجه ۴ بر ۳ بازی را واگذار کردند.

این بازی از اهمیت‌ بیشتری نسبت به بازی قبل برای هر دو تیم برخوردار است و تیم برنده آن ۹۰ درصد از راه صعود را خواهد پیمود و بابت رفتن به مرحله بعد تا حد زیادی آسوده خاطر خواهد شد. برای همین هر دو تیم به شدت در تلاش خواهند بود که تیم برنده این مسابقه باشند.

در بازی قبل دو تیم، شاگردان فرهاد مجیدی هر اندازه در خط حمله عالی عمل کرد، در خط دفاع خود بسیار متزلزل جلوه کرد. استقلال اگر می‌توانست منفذهای دفاع خود را به روی مهاجمان الدحیل مسدود کند، بی‌شک از آن بازی نیز سربلند بیرون می‌آمد و ۳ امتیاز با ارزش دیگر به اندوخته‌های خود می‌افزود اما عدم تعادل تاکتیکی در تیمی که آن شب مقابل الدحیل قرار گرفت در نهایت سبب شد استقلال به آنچه می‌خواهد نرسد و با شکست میدان رقابت را ترک کند.

آبی‌پوشان در صورتی می‌توانند بازی با الدحیل را با پیروزی پشت سر بگذارند که اشتباهات خود در خط دفاع را تکرار نکنند و بتوانند با اتکا به خط حمله خوب خود بازی را مدیریت کنند. 

فرهاد مجیدی که پس از بازی با الدحیل، جلسات متعددی با مردان خط دفاع خود برگزار کرد، به آن‌ها درباره اینکه در بازی دوباره با الدحیل چگونه مقابل حریف قرار بگیرند، توصیه‌هایی کرده اما مشخص نیست که نکات گفته شده از سوی او به طور کامل از سوی بازیکنان نیز به اجرا گذاشته شود.

 سرمربی جوان استقلال امیدوار است توصیه‌هایش در این میدان  اجرا شود. او قبل از تقابل با الاهلی به بازیکنانش مأموریت داد با همان ضرب‌آهنگ بازی قبل در خط حمله اما بسیار جدی‌تر و کم اشتباه‌تر در فاز دفاعی، پروژه بازگشت به صدر جدول را به سرانجام برسانند و از این بازی سربلند بیرون آیند.

فرهاد مجیدی در بازی دوباره با الدحیل از رشید مظاهری در چارچوب دروازه استفاده خواهد کرد. دروازه‌بانی که در بازی قبل چهار بار دروازه خود را به روی مهاجمان الدحیل باز شده دید. این بازی یک فرصت طلایی برای مظاهری است تا آنچه خلق کرد را از مقابل دیدگان همگان دور کند و دوباره خود را دروازه‌بانی بی‌اشتباه جا بزند.

دو دفاع میانی هم مرادمند و یزدانی خواهند بود هرچند که احتمال دارد غلامی نیز یکی از گزینه‌ها باشد. مدافعی که خود نیز چندان در سطح بالایی در بخش دفاعی قرار ندارد و نمی‌توان گفت از نظر فنی نسبت به این بازیکنان برتر است. دفاع راست استقلال احمد موسوی است هرچند که وریا هم برای بازی در این پست شانس دارد. در دفاع چپ هم محمد نادری به میدان خواهد رفت. این بازیکن هم در بازی قبل با الدحیل پراشتباه ظاهر شد.

در خط میانی که به نظر می‌رسد نقطه قوت آبی‌ها است از مسعود ریگی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی و هرویه میلیچ بهره گرفته خواهد شد. البته مجیدی برخلاف انتظارها در بازی قبل از ۳ مهاجم استفاده کرد و میلیچ را از ابتدا بازی نداد. شرایط خاص امروز استقلال اما ایجاب می‌کند که مجیدی تاکتیک خاص‌تری را به کار بگیرد و فقط از دو مهاجم استفاده کند که به احتمال زیاد مهدی قایدی و شیخ دیاباته در خط آتش قرار خواهند گرفت.

حال باید منتظر ماند و دید استقلالی‌ها می‌توانند بامداد فردا به پیروزی دیگری دست پیدا کرده و خیال خودشان را از صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا راحت کنند یا خیر؟

کد خبر: 14047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =