خودرو بورسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ارائه و تصویب طرحی در مجلس برای ساماندهی بازار خودرو از طریق عرضه در بورس خبر داد.

حجت‌اله فیروزی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره آشفتگی در بازار خوردرو و چگونگی ساماندهی آن، اظهار کرد: در حال حاضر طرحی در مجلس در آماده شدن است و طی ماه‌های اخیر ساعات بسیاری وقت روی آن صرف کرده‌ایم و نظرات مسئولان دولت و فعالان و کارشناسان این حوزه را دریافت کرده‌ایم تا بتوانیم بازار خودرو را ساماندهی کنیم.

وی افزود: در قالب این طرح که طی هفته‌های پیش‌رو وارد صحن علنی مجلس شده و به قانون تبدیل می‌شود. بر اساس آن عرضه خودرو در بورس انجام خواهد شد و به طرح ساماندهی بازار خودرو نامگذاری شده است.

نماینده مردم فسا ادامه داد: بورسی شدن عرضه خودرو سبب می‌شود که تعادلی در عرضه و تقاضا این محصول به وجود بیاید و خریداران و کسانی که می‌خواهند خودرویی را خریداری کنند باید از این طریق اقدام کنند و یکی دیگر از مزایایی که در این طرح وجود دارد این است که قیمت تمام شده محصولاتی که عرضه می‌شود به صورت دقیق و آنلاین از سوی خودروسازان مشخص می‌شود. بنابراین افراد می‌توانند هزینه‌های انجام شده چیست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در این ساختار شفاف‌سازی صورت خواهد گرفت و تمام هزینه‌ها و قیمت تمام شده مانند قراردادهایی که خودروسازان با قطعه‌سازان منعقد می‌کنند شفاف خواهد شد. میزان قطعاتی که در یک خودرو استفاده شده استنیز تعیین می‌شود و بر همین اساس دیگر امکان قیمت‌سازی وجود ندارد.

فیروزی با بیان اینکه مردم پیش از خرید خودرو می‌توانند قیمت تمام شده آن را به صورت آنلاین مشاهده کنند، اظهار کرد: یکی دیگر از نکاتی که در این طرح به آن اشاره شده ایمنی خودرو است در همین راستا نظارت کافی بر تولید انواع خودرو و مراحل تست و آزمایش‌ها برای تایید ایمنی انجام خواهد شد. همچنین تعمیرگاه‌ها با توجه به امتیازاتی که مردم به آن‌ها می‌دهند رتبه‌بندی می‌شوند و این رتبه‌بندی اعلام خواهد شد.

کد خبر: 1377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =