ایران باید در مذاکرات وین مطالبه‌گر باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با قدرت و مطالبه‌گر وارد مذاکرات شده و تقاضای رفع ۱۰۰درصدی تحریم‌ها و راستی‌آزمایی را داشته باشیم تا نتیجه مذاکرات فقط بر روی کاغذ نباشد.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره مذاکرات وین، اظهار کرد: در این مذاکرات چنانچه از موضع ضعف وارد شویم نتیجه‌ای جز شرایطی که در حال حاضر در آن قرار گرفته‌ایم، بدست نخواهیم آورد.
وی افزود: در صورت طولانی شدن مذاکرات قطعا این روند فرسایشی خواهد شد و مجددا وضعیتی که هشت سال گذشته با آن درگیر بودیم رخ خواهد داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر گاه از موضع قدرت و مطالبه‌گری ورود کرده و تقاضای احقاق حق مردم را داشتیم برگ برنده با ما بوده و اقداماتی که انجام شد، نشان داد آمریکا و اروپا در قبال خواست مردم عقب‌نشینی کردند.

شاکری تصریح کرد: باید با قدرت و مطالبه‌گر وارد مذاکرات شده و تقاضای رفع ۱۰۰درصدی تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن‌ها را داشته باشیم تا نتیجه مذاکرات فقط بر روی کاغذ نباشد و مطمئن شویم که به مرحله عملیاتی نیز می‌رسد. در این صورت است که به مذاکرات برمی‌گردیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم در هشت سال گذشته بسیار سختی کشیدند، ضربه اقتصادی بزرگی خورده و ارزش دارایی‌هایشان به یک سوم کاهش یافت، چه کسی مسئول این لطمات وارد شده است؟ چه کسی باید پاسخ این آسیب‌ها را بدهد؟ باید این خسارت‌ها و آسیب‌ها را مطالبه‌ کنیم.

رییس فراکسیون جهادسازندگی و پیشرفت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجازه مذاکرات فرسایشی را نباید داد، اعلام کرد: چنانچه مطالبه‌گر باشیم مردم نیز خوشحال می‌شوند که با عزت نفس و قدرت بالا توانستیم مذاکرات را به نفع کشور و مملکت تغییر دهیم، خوشبختانه قدرت ایران برای کسی پنهان نیست و دیگرانی که تا چند وقت پیش برای ما شاخ و شانه می‌کشیدند، تقاضای ملاقات و مذاکره می‌کنند که ناشی از وجود مواضع قدرتمندانه است.

کد خبر: 13722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =