خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم/بیشترین آسیب در بافت‌های قدیمی و فرسوده

استاندار بوشهر گفت: ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه امروز بود که زلزله اتفاق افتاد، و شدت زلزله به حدی بود که برخی استان‌های همجوار هم آن را احساس کرده و تماس گرفتند که کمک‌ کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، عبدالکریم گراوند در بازدید از روستاهای زلزله‌زده گناوه عنوان کرد: مرکز زلزله شهر گناوه بوده است که خوشبختانه در موضوع بحث مصدومین‌ مورد خاصی نداشتیم، و ۴-۳ نفر به صورت سطحی تحت مداوا قرار گرفتند.

وی بیان کرد: در حوزه خسارت های زیرساختی نیز مشکل خاصی نداشتیم، فقط قطعی برق را داشتیم که آن هم دستگاه‌های مسئول در حال برطرف کردن آن هستند، در حوزه مردمی منازلی که قدیمی بودند و استحکام‌ لازم‌ را نداشتند بعضا دچار آسیب شدند که اکیپی متشکل از هلال احمر و بنیاد مسکن و نماینده آقای فرماندار در منطقه حضور دارند و در حال لیست‌برداری هستند که آنها هم با تامین خسارت برای حل مشکلاتشان اقدام می‌شود.

مقام عالی دولت در استان بوشهر خاطرنشان کرد: مهم این بود که ما در رابطه با این زلزله تلفات جانی نداشتیم و خسارت های آنچنانی هم‌ نبوده، و منازل روستایی بوده که آنها هم در حال کمک هستیم تا آسیب‌ها جبران شود.

استاندار بوشهر در پاسخ اینکه عملیات ارزیابی چه زمانی تمام‌ می شود، اظهار کرد: حداکثر تا فردا ارزیابی‌‎ها را جمع بندی می کنیم چون خوشبختانه مشکل خاصی پیش نیاورده است، الان واقعا نمی دانیم چون باید به همه روستاها بروند و بازدید کنند.

وی تصریح کرد: بناهایی که بنیاد مسکن‌ کار کرده و مردم‌ کار کردند و هر جایی که روی بناها نظارت بوده مشکلی پیش نیامده است. بیشتر آسیب ها در حوزه بافت های قدیمی و فرسوده هستند که هم در شهرستان دیلم و هم در بندر گناوه در حال بررسی این آسیب ها هستیم.

کد خبر: 13588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =