آغاز دوئل برای تصاحب جام قهرمانی بسکتبال

دو تیم شهرداری گرگان و مهرام تهران از امشب رقابت خود برای تصاحب جام قهرمانی لیگ برتر بسکتبال را آغاز خواهند کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان  در فصل 99-1400 به ایستگاه پایانی خود رسید و اولین فینال این مسابقات امروز برگزار می‌شود. جایی که دو تیم مهرام تهران و شهرداری گرگان حداکثر پنج مسابقه برگزار می‌کنند تا تکلیف قهرمان را مشخص کنند. رقابتی که از امشب و ساعت 21:30 در تالار بسکتبال آزادی آغاز می‌شود. هر تیم که به 3 پیروزی دست پیدا کند برنده جام قهرمانی خواهد شد.

یک پای فینال رقابت های لیگ برتر بسکتبال تیم شهرداری گرگان است. تیمی که با مسیری در ظاهر ساده‌تر پیش آمد و با برتری قاطع در مقابل رقبای خود به فینال رسید. گرگانی‌ها پس از اینکه مرحله گروهی را بدون باخت به پایان رساندند، در ابتدا و اولین رقابت خود در پلی‌آف آینده سازان را در دو بازی پشت سر هم شکست دادند و در مرحله دوم پلی آف مس رفسنجان را از پیش رو برداشتند. در نیمه نهایی هم شیمیدر قم علی‌رغم بازی خوب خود نتوانست هیچ باختی را به شاگردان مهران شاهین طبع تحمیل کند تا شهرداری گرگان بدون باخت و با 21 برد پیاپی به فینال برسد. شهرداری گرگان به راحتی یک پای فینال شد و منتظر ماند تا ببیند در فینالحریف کدام تیم از بین مهرام و نفت آبادان خواهد شد. 

تیم بسکتبال مهرام تهران بر خلاف شهرداری گرگان به سختی جواز حضور در فینال را به دست آورد. این تیم  در مسیر کسب جواز حضور در فینال ابتدا رعد پدافند را به سادگی از پیش رو برداشتند و در ادامه هم در دو بازی پشت سر هم کوچین را شکست دادند. تا اینجای کار شرایط مهرام تا حدود زیادی شبیه رقیب اصلی‌اش بود اما بازی نیمه نهایی برای آنها به دشوارترین حالت ممکن تبدیل شد. نفت آبادان پس از اینکه در بازی اول برد آسانی را به حریف تقدیم کرد، در مسابقات بعدی تا نهایت ممکن مهرام را آزار داد و چند بار تا یک قدمی شکست پیش برد. در نهایت اما به هر شکلی که بود، تیم باتجربه مهرام با شکست 3 بر 2 نفت آبادان به فینال رسید تا در نهایت صدرنشینان گروه‌های دوگانه لیگ بسکتبال، رقابت نهایی را برگزار کنند.

سیستم لیگ امسال و دو گروهی شدن مسابقات، باعث شد تا این دو تیم پرقدرت و مدعی، تا فینال با هم مسابقه ای برگزار نکرده باشند و در واقع دیدار امشب نخستین رقابت دو تیم شهرداری گرگان و مهرام تهران در این فصل از رقابت‌هاست.  گرگانی‌ها تا اینجا در لیگ برتر هیچ باختی را تجربه نکرده‌اند و در 21 بازی قبلی خود، 21 برد را تجربه کرده‌اند.مهرامی‌ها اما با برگزاری دو بازی بیشتر، 20 برد از 23 مسابقه در کارنامه دارند و سه بار طعم باخت را چشیده‌اند.تیم بسکتبال مهرام دهمین فینال خود در لیگ برتر بسکتبال را پشت سر می‌گذارد که در نوع خود بی‌سابقه است. آنها در 9 فینال گذشته 6 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی را کسب کرده‌اند و البته یک سومی هم در کارنامه خود دارند. مهرامی ها اما این بار به دنبال تصاحب جام هستند تا بعد از 7 سال بار دیگر قهرمانی لیگ برتر بسکتبال را تصاحب کنند.

در آن طرف میدان تیم شهرداری گرگان به جز عنوان سومی در سال 80 و عنوان دومی همین دو فصل پیش، عنوان دیگری کسب نکرده اند. برای همین تیم شهرداری گرگان هم تشنه پیروزی در این فینال و اولین قهرمانی خود در لیگ برتر بسکتبال زنان است.

کد خبر: 13468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =