برای شکست کرونا همه باید متحد شویم

علیرضا جهانبخش معتقد است که برای شکست کرونا همه باید متحد شویم چرا که در حال حاضر بهترین کاری که می‌توان انجام داد این است که قدرتمند و باشیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین، با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، درگیری بالای گیلکی‌ها و بعضا کمبود امکانات باعث شد تا مردم خطه شمال ایران روزهای کرونایی سختی را از سر بگذرانند؛ اتفاقی که از همان ابتدا از دید علیرضا جهانبخش لژیونر گیلانی تیم فوتبال برایتون انگلیس دور نماند تا با پرداخت مبلغی به ستاد مبارزه با کرونای استان گیلان جزو اولین‌های ورزش کشور در کمک به مردم ایران زمین باشد. جهانبخش که متولد ۲۰ مرداد ۱۳۷۲ در جیرنده از توابع شهرستان رودبار است پیش از این هم با پرداخت مبلغی به استان قزوین برای مقابله با ویروس ناشناخته کرونا کمک کرده بود.

در ادامه مشروح گفت‌وگوی آتیه‌آنلاین را با این فوتبالیست لژیونر ایرانی می‌خوانید: 

چطور شد که برای مقابله با ویروس کرونا پیشقدم شدی؟

ویروس کرونا متاسفانه ویروس ناشناخته‌ای است که تاکنون قابل پیش‌بینی نبوده است. متاسفانه کشور ما هم مانند سایر کشورهای دیگر شرایط سختی را تجربه می‌کند که این وضعیت باعث شد من هم در کمک به مردم کشورم اندک سهمی داشته باشم.

دوری از خانواده در روزهای کرونایی سخت نیست؟

خوشبختانه ۱۰ روز قبل از شیوع ویروس کرونا، خانواده‌ام به انگلیس آمدند و از آن زمان تاکنون در کنار هم هستیم که این موضوع باعث شد از نظر روحی و روانی شرایط خوبی داشته باشم. 

برنامه تیم در دوران شیوع کرونا چطور بود؟

به نظر می‌رسد شهر برایتون اولین جایی در انگلیس است که درگیر ویروس کرونا شد، چون با شیوع ویروس کرونا اولین کار باشگاه این بود که تمرینات را تعطیل کند و در واقع ما اولین تیمی بودیم که به قرنطینه خانگی رفتیم.

برنامه تیم در دوران قرنطینه چگونه بود؟

برنامه تمرینی، غذایی و روزانه ما توسط باشگاه تنظیم شد. یکسری برنامه به ما دادند تا وضعیت بدنی‌مان را حفظ کنیم. این در حالی است که باشگاه یکسری تجهیزات ورزشی مثل دوچرخه و وسایل بدنسازی و مکمل غذایی برای ما فرستاد تا از راه دور طبق برنامه پیش برویم و از شرایط خوب بدنی‌مان دور نشویم.

با توجه به تعطیلی چند ماهه لیگ و دوری از رقابت‌ها و تمرین شرایط جسمانی‌ات راضی‌کننده بود؟

من قبل از کرونا به دلیل مصدومیت دوران سختی را پشت‌سر گذاشتم تا به شرایط خوب جسمانی‌ام دست پیدا کنم و در هر بازی روند رو به رشدی داشتم، به طوری که احتمال می‌دادم در بازی مقابل آرسنال جزو نفرات اصلی وارد مسابقه بشوم که متاسفانه بازی‌ها لغو شد.

با توجه به لژیونر بودنت و شرایط کنونی، وضعیت قراردادت چطور شد؟

فعلا مشکلی ندارم. یکسری از بازیکنانی که در سال آخر قرارداد با تیم‌هایشان هستند قرار شد به دستور فیفا تا اتمام فصل فوتبالی در خدمت تیم کنونی‌شان باشند تا دوباره تصمیمات جدیدتری اتخاذ شود. 

اما گفته شد اتحادیه فوتبال انگلیس به کاهش مبلغ قرارداد بازیکنان دستور داده؟

اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرده بود ۲۰ تا ۳۰ در صد از مبلغ قرارداد بازیکنان کم شود و ادامه آن بعدها پرداخت شود که باشگاه‌ها با این موضوع موافقت نکردند؛ چراکه مسائل مالی باشگاه‌ها مطرح است و کارکنان باشگاه‌ها باید حقوق خود را دریافت می‌کردند. البته در همان زمان قرار شد بخشی از حقوق بازیکنان کم و به کارمندان باشگاه پرداخت شود.

باشگاه هم کمکی برای مقابله به کرونا در برنامه خود داشت؟

باشگاه نه، اما با بخشی از بازیکنان تصمیم گرفتیم درصدی از حقوق‌مان را روی هم بگذاریم تا به روند درمان بیماری در شهر برایتون کمک کنیم.

اخیرا شایعاتی مبنی بر جدایی‌ات از تیم برایتون مطرح بود. پس با این اوضاع منتفی شد؟ 

فعلا چیزی که برای من خیلی اهمیت دارد این است که توانستم خودم را در تیم برایتون ثابت کنم و با اینکه در رقابت‌های لیگ فرصت چندانی به من داده نمی‌شود اما تمام سعی‌ام را می‌کنم که از همان فرصت‌های کوتاه بیشترین بهره را ببرم تا نظر مربیانم را جلب کنم به طوری که قرار بود در بازی مقابل آرسنال از همان دقیقه اول وارد بازی شوم.

با این شرایط تا کی در برایتون می‌مانی؟

من سه سال دیگر با برایتون قرارداد دارم و از حضور در این تیم هم راضی هستم و دوست دارم بهترین بازی‌هایم را برای تیمم انجام دهم. در واقع باید بگویم اولویت‌ام درخشش در لیگ جزیره است و تمام تلاشم را می‌کنم تا صددرصد آماده به میدان بروم و از شانس‌ام کاملا استفاده کنم.

و شاید هم ناجی تیم از سقوط باشی؟

تیم ما یک تیم جوان و گاهی بی‌تجربه است که با بررسی تنها چند بازی از تیم متوجه می‌شوید که این تیم نوساناتی دارد که دلیل اصلی آن عدم استفاده از بازیکنان آنچنانی است.

پس احتمال سقوط وجود دارد؟

اوضاع تیم بهتر شده اما همچنان شرایط خطرناک است و الان در جدول شرایط چندان خوبی نداریم. البته کرونا تا حدودی به تیم ما کمک کرد، چون ما خیلی زودتر از سایر تیم‌ها و در دوران قرنطینه تمرینات‌مان را شروع کرده بودیم و با توجه به این موضوع و برنامه‌ریزی خوب کادر فنی هم‌تیمی‌های‌مان همگی از شرایط خوبی بهره می‌برند که همین هم باعث شد نتایج نسبتا قابل قبولی با آغاز دوباره مسابقات بگیریم. البته در چند بازی بخصوص بازی آخر ما شرایط خوب نبود اما امیدوارم در سه هفته باقی مانده امتیازات خوبی به دست بیاوریم تا ماندن برایتون در لیگ برتر قطعی شود.

جالب این بود که در دوران قرنطینه همه از افت بدنی صحبت می‌کردند اما شما کاملا برعکس...

بله دقیقا همین‌طور است. ما هم در دوران کرونا و در قرنطینه شرایط خوبی نداشتیم اما سعی کردیم از زمان و فرصت‌مان استفاده کنیم به طوری که هفته‌ای سه بار به طور همزمان با مربیان و کادر فنی به صورت تصویری ارتباط داشتیم تا با بهره‌گیری از شرایط موجود خودمان را از سقوط نجات دهیم. به خاطر همین هم توانستیم تیم پرستاره آرسنال را شکست دهیم.

این روزها لیگ ایران با چالش عجیبی مواجه شده و بازیکنان زیادی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. چه نظری در مورد این اتفاقات داری؟ 

من همیشه سعی می‌کنم هیچ چیز را تیره نبینم. چنین روحیه‌ای را در زندگی شخصی‌ام ندارم اما باید بگویم اگر مسابقات در لیگ انگلیس در حال برگزاری است، چون تمام امکاناتی که در نظر گرفته شده بسیار مطلوب است و همه پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود. بازیکنان موظفند هر هفته دو بار تست کرونا بدهند. خودروهای‌مان مرتب ضدعفونی می‌شوند و در ابتدای شروع تمرینات، تمرین با گروه‌های کوچک آغاز شد و مهمتر اینکه برای سفرها از هواپیمای اختصاصی استفاده می‌شود. با این حال، مقامات اتحادیه فوتبال و باشگاه‌ها هنوز نگرانی‌های زیادی دارند اما در ایران وقتی فقط اعزام‌های‌شان را دیدم بسیار ناراحت شدم.

به نظرت مشکلات مالی چقدر در این روند تاثیر دارد؟ 

به هر حال مسئولان لیگ تصمیم گرفته‌اند بازی‌های لیگ برگزار شود. اصلا ایرادی نمی‌توان گرفت اما حداقل پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شود. ما باید به این مساله فکر کنیم ورزشکاران هم خانواده دارند و اعزام‌ها با آن شرایط و با حضور افراد عادی برای آن‌ها و مردم بسیار خطرناک است و با توجه به اینکه چیزی مهمتر از سلامتی نیست، اگر مشکلات مالی وجود داشت باید به این موضوعات هم توجه کرد.

اوضاع کرونا در شهر برایتون چگونه است؟ 

خدا را شکر مردم در اینجا نکات بهداشتی و قرنطینه را خیلی خوب انجام می‌دهند و به نظر می‌رسد مسئولان به شرایط خوبی رسیده‌اند، چون به تازگی برخی از مراکز باز شده  اما همچنان استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی اجباری است.

برای نجات از کرونا چه پیامی داری؟ 

در حال حاضر بهترین کاری که می‌توان انجام داد این است که قدرتمند باشیم و هوشیار و باید بگویم برای شکست کرونا همه مردم سهیم هستند و من هم از همه خواهش می‌کنم با هم متحد شوند، چون کرونا زمانی متوقف می‌شود که به وظیفه خودمان به خوبی عمل کنیم تا این ویروس را شکست دهیم تا هرچه زودتر به روزهای خوب و بدون استرس قبل بازگردیم.

کد خبر: 1333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =