تعهد ملی‌گراهای اسکاتلند به برگزاری یک همه‌پرسی دیگر استقلال تا پایان ۲۰۲۳

حزب ملی اسکاتلند متعهد به برگزاری همه‌پرسی استقلال تا پایان سال ۲۰۲۳ شد، گامی که می‌تواند با در هم شکست اتحاد ۳۱۴ ساله میان انگلیس و اسکاتلند، «پادشاهی متحد بریتانیا» را در هم بشکند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، حزب ملی اسکاتلند متعهد به برگزاری همه‌پرسی استقلال تا پایان سال ۲۰۲۳ شد، گامی که می‌تواند با در هم شکست اتحاد ۳۱۴ ساله میان انگلیس و اسکاتلند، «پادشاهی متحد بریتانیا» را در هم بشکند.

در صورت برگزاری یک همه پرسی دیگر و رای مثبت اسکاتلندی‌ها به خروج از اتحاد با انگلیس، این امر بزرگ‌ترین شوک به بریتانیا از زمان استقلال ایرلند در یک قرن قبل در ضمن درگیر بودن لندن با تاثیرات برگزیت و بحران همه گیری کووید-۱۹ خواهد بود.

اسکاتلند در سال ۲۰۱۴ با رای منفی ۵۵ درصد به رای مثبت ۴۵ درصد به مساله استقلال پیدا کردنش از انگلیس رای منفی داد اما حزب ملی اسکاتلند متعلق به «نیکولا استورجن»، وزیر اول این کشور، خواستار برگزاری یک همه پرسی دیگر بر سر این مساله در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی ماه مه اسکاتلند است.

گزارش شده که «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس مکررا درخواستهای حزب ملی اسکاتلند برای برگزاری یک همه پرسی دیگر را مردود دانسته است.

حزب ملی اسکاتلند در مانیفستی که روز گذشته -پنج‌شنبه- منتشر ساخت، اعلام کرد: «ما معتقدیم مردم اسکاتلند باید زمانی که بحران ویروس کووید پایان یابد، فرصت یک همه پرسی را داشته باشند تا درباره اینکه اسکاتلند باید یک کشور مستقل باشد یا خیر تصمیم بگیرند.»

کد خبر: 13299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =