ریسک حمله روسیه به اوکراین متوسط به پایین است

یک فرمانده ارشد ارتش آمریکا در اروپا اظهار کرد، ریسک حمله روسیه به اوکراین در چند هفته آینده «متوسط تا پایین» است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، یک فرمانده ارشد ارتش آمریکا در اروپا اظهار کرد، ریسک حمله روسیه به اوکراین در چند هفته آینده «متوسط تا پایین» است.

این نخستین مورد از یک چنین ارزیابی نظامی در ضمن افزایش نگرانی‌ها از بابت تحرکات مربوط به نظامیان روسیه در مرزهای اوکراین است.

ژنرال «تاد والترز»، فرمانده واحد فرماندهی اروپای ارتش آمریکا طی اظهاراتی از توضیح درباره اطلاعات پشت این ارزیابی خود که حاکی از عدم انتظار ارتش آمریکا نسبت به وقوع حمله‌ای از جانب روسیه در این مقطع است، امتناع کرد اما احتمال وقوع آن را رد نکرده و ریسک را کم اهمیت ندانست.

وی طی ایراد شهادت خطاب به یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا به طرح دیدگاهش در خصوص ریسکهای مربوط به هفته‌ها و ماه‌های آینده پرداخته و این ریسک‌ها را دست کم تا حدی مبتنی بر آرایش نیروهای روسیه دانست.

پنتاگون از ارائه اطلاعات مربوط به ارزیابی‌اش درخصوص اندازه و ترکیب آن نیروها امتناع کرده و خبرنگاران را به مسکو ارجاع داده است. با این حال چند روز پیش کاخ سفید فاش کرد که تعداد قوای روسیه در مرز شرق اوکراین بیشتر از هر زمانی از سال ۲۰۱۴، زمان اقدام این کشور در الحاق شبه جزیره کریمه به خاکش و حمایت از جدایی طلبان این حوزه، تا کنون است.

کد خبر: 13296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =