استقلال 5 - الاهلی 2/ جشنواره گل آبی‌پوشان در جده

تیم استقلال تهران موفق شد در گام نخست خود در لیگ قهرمانان آسیا با 5 گل مقابل تیم الاهلی به پیروزی دست پیدا کند.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم استقلال تهران چهارمین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 12 و 45 بامداد به مصاف تیم الاهلی عربستان رفت. این بازی بر عهده احمد فیصل اردنی بود و  احمد مونس و محمد بکار نیز داور اردنی را در امر قضاوت یاری می کنند.

فرهاد مجیدی در این بازی  رشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، محمد نادری، مسعود ریگی، هروویه میلیچ، سعید مهری، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری و مهدی قایدی را به بازی فرستاد. و تیم الاهلی  محمد العویس، عبدالباسط، معتز هوساوی، محمد آل فتیل، عبدالله حسون، نوح الموسی، ادریس فتوحی، سلمان الموشر، الکساندرو میتریتا، عبدالرحمن غریب و عمر السومه را در ترکیب ابتدایی خود داشت.

استقلالی‌ها این بازی را طوفانی آغاز کردند و در همان ابتدا موفق به گل زنی شدند تا از حریف خود یک بر صفر پیش بیفتند. این گل در دقیقه ششم بازی زده شد جایی که شوت میلیچ از روی ضربه آزاد پس از برخورد به دیوار دفاعی حریف مقابل پای فرشید اسماعیلی قرار گرفت و این بازیکن با یک ضربه دقیق موفق به باز کردن دروازه الاهلی شد. در ادامه هر دو تیم حملاتی روی دروازه حریف خود ایجاد کردند و بازی به آرامش نسبی رسیده بود. در دقیقه 24 بازی خطای  میلیچ روی الموشر در محوطه جریمه استقلال باعث شد داور بازی برای نماینده عربستان ضربه پنالتی اعلام کند.  عمر السومه توانست ضربه پنالتی الاهلی را تبدیل به گل کند تا بازی یک بر یک شود.

در بین دو نیمه فرهاد مجیدی دست به تعویض زد و آرش رضاوند را به بازی فرستاد. در نیمه دوم استقلالی‌ها آغاز بهتری داشتند و با مالکیت توپ و میدان نشان داد که از حریفش تیم بهتری است و شایسته برتری در این مسابقه است. چند حمله خطرناک توسط خط حمله استقلال روی دروازه الاهلی ایجاد شد که هر کدام با بدشانسی به گل تبدیل نشد. شاگردان فرهاد مجیدی اما از پا ننشستند و به حملات خود ادامه دادند. در نهایت در دقیقه 55 محمد نادری موفق شد برای استقلالی ها گل زنی کند تا بار دیگر آبی پوشان تهران از حریف خود پیش بیفتند. بعد از این گل استقلالی ها باز هم به حملات خود ادامه دادند.

در دقیقه 66 تیم استقلال بار دیگر صاحب گل شد و این بار مهدی قائدی توانست روی یک ضد حمله استقلال را به گل سوم برساند. الاهلی در ادامه حملاتی داشت و موقعیت هایی ایجاد کرد تا اینکه در دقیقه 79 تیم الاهلی به گل رسید تا اختلاف گل دو تیم به حداقل رسیده و امید این تیم برای فرار از شکست مقابل حریف ایرانی خود بیشتر شود.استقلالی ها اما توانستند دو بار دیگر یک بار توسط مهدی قائدی و یک بار توسط شیخ دیاباته از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد  و 5 بر 2 از الاهلی پیش افتاد.

در نهایت تیم استقلال تهران توانست همین نتیجه را حفظ کند و با این پیروزی هر سه امتیاز بازی را از آن خود کرده و شروع مقتدرانه ای در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. اولین دیدار این گروه را هم تیم های الدحیل و پلیس برگزار کردند که این دیدار با برتری 2-0 نماینده قطر همراه بود.

کد خبر: 13286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =