کاهش نرخ دلار و قیمت سکه در بازار امروز

نرخ ارز و قیمت طلا و سکه در بازار امروز روند کاهشی را تجربه کرد به گونه‌ای که سکه وارد کانال ۱۲ میلیون تومانی شد و دلار ۸۵۰ تومان کاهش قیمت داشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین، ایرنا نوشت:  هر دلار در صرافی‌های بانکی امروز ۲۶ هزار و ۸۶۹ تومان معامله شد که کاهش بیش از ۸۵۰ تومانی را نسبت به روز پنج‌شنبه نشان می‌دهد.

بعد از ظهر امروز (شنبه)، نرخ فروش دلار در صرافی‌های بانکی ۲۶ هزار و  ۸۶۹ تومان اعلام شد و یورو با یک هزار و ۱۵۲ تومان کاهش با نرخ ۳۱ هزار و ۴۹۴ تومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین در سامانه سنا در روز معاملاتی گذشته هر یورو با قیمت میانگین ۳۳ هزار و ۴۶ تومان به فروش رسید و هر دلار نیز با قیمت میانگین ۲۷ هزار و ۹۵۶ تومان به فروش رفت.

در سامانه نیما نیز طی روز پنجشنبه، حواله یورو با میانگین قیمت ۳۱ هزار و ۹۰۴ تومان به فروش رسید و حواله دلار نیز قیمت میانگین ۲۶ هزار و ۸۳۱ تومان را ثبت کرد. البته نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.

بازگشت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومانی

قیمت‌ها در بازار امروز سکه و طلا هم روند نزولی داشت به  طوری که سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید با افت ۶۸۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز پنجشنبه، به بهای ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته و دوباره وارد کانال ۱۲ میلیونی شد.

بعد از ظهر امروز، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به بهای ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۲ میلیون تومان به فروش رسید. همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی هفت میلیون تومان، ربع‌سکه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی دو میلیون و ۶۵۰ هزار تومان نرخ داشت.

علاوه براین در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک ‌میلیون و ۱۷۰ هزارتومان و هر مثقال طلا به بهای پنج میلیون و ۷۰ هزارتومان فروخته شد.   انس جهانی طلا نیز امروز به قیمت یک هزار و ۸۷۹ دلار معامله شد. کاهش بهای دلار در بازارهای داخلی به عنوان مهم‌ترین علت افت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به شمار می‌رود.

کد خبر: 1319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =