رونمایی از نخستین تراکتور ِ خصوصی ِ آسیایی

تیم تراکتورسازی تبریز در حالی کار خود را در لیگ قهرمانان آسیا آغاز خواهد کرد که این نخستین حضور این تیم در آسیا پس از واگذاری به مدیریت بخش خصوصی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین،  تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز از ساعت 19 و 30 امروز به وقت ایران، نخستین رقابت خود در نبرد لیگ قهرمانان آسیا را برگزار می‌کند. در این مسابقه تیم تراکتورسازی ایران باید به مصاف تیم پاختاکور ازبکستان برود. نکته جالب در مورد تراکتورسازی، حضور دوباره اش در لیگ قهرمانان آسیا آن هم پس از چند سال دوری از این رقابت‌هاست و از طرفی این نخستین بار است که تیم تراکتورسازی پس از تغییر و تحولات مهم و واگذاری این باشگاه به بخش خصوصی، یک نبرد آسیایی را تجربه می‌کند و در واقع می توان گفت که دیدار امروز نماینده شهر تبریز مقابل پاختاکور، رونمایی از نخستین تراکتورسازی خصوصی در آسیاست. 

این تیم در دو سال گذشته با تغییر و تحولات زیادی روبه‌رو بوده است، تعداد زیادی بازیکن نامدار و ملی‌پوش به تیم تراکتورسازی پیوسته اند. بازیکنانی همانند اشکان دژاگه و مسعود شجاعی. دو بازیکن بزرگ و نام آشنایی که حضورشان در این نبرد آسیایی در ترکیب تیم تراکتورسازی تبریز جالب توجه خواهد بود  و توجه اهالی فوتبال را به خود معطوف خواهد کرد. تیم تراکتورسازی این روزها تیمی متشکل از بازیکنان جوان در کنار بازیکنان با تجربه است. تیمی خوب و آماده که برای درخشش در آسیا با انگیزه  است و خودش را از مدعیان نیز قلمداد می‌کند. این حضور آسیایی همچنین آزمونی مهم برای سرمربی جوان تراکتوری ها یعنی رسول خطیبی است. رسول خطیبی بسیار امیدوار است بتواند با کسب نتایج خوب همراه تیم تراکتورسازی در کنار نام هایی نظیر جواد نکونام ، فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی که همگی مربیانی جوان و تازه نفس به شمار می روند، بدرخشد و توانمندی خود و تیمش را به عرصه نمایش بگذارد.

تفاوت عمده این تراکتورسازی با تیمی که در سال 2018 آخرین رقابت خود در لیگ قهرمانان را تجربه کرد این است که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و برگزاری متمرکز مسابقات، تراکتورسازی از همراهی هواداران پرشور خود و بهره مندی از امتیاز میزبانی بی نصیب است و این موضوع از جذابیت حضور این تیم پرطرفدار تبریزی در این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کم می کند. 

تیم های پاختاکور، شارجه امارات و نیروی هوایی عراق سه تیم هم گروه تراکتورسازی تبریز هستند که روی کاغذ گروه سختی به شمار نمی روند. اما در نبرد لیگ قهرمانان آسیا هیچ چیز غیر ممکن نیست و همواره نمی توان به نام تیم ها و وضعیتشان در ادوار قبل بسنده کرد و دست و پا بسته فرضشان کرد. 

تیم تراکتورسازی تبریز تا کنون 6 بار در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته است که به جز یک بار، هرگز موفق به صعود از مرحله گروهی نشده است. این بار رسول خطیبی و شاگردانش در چالش هفتمین حضور آسیایی خود در تلاش خواهند بود برای بار دوم از مرحله گروهی این مسابقات صعود کنند. 

کد خبر: 13157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =