داوران والیبال ایران شایستگی زیادی دارند

داور بین المللی والیبال ایران پس از اعلام بازنشسته شدنش از سوی کنفدراسیون آسیا گفت: داوران ایرانی شایستگی حضور در بهترین جایگاه های بین المللی را دارند.

به گزارش آتیه آنلاین؛ دو روز قبل خبری در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه فرهاد شاهمیری، داور بین المللی والیبال کشورمان در مسابقات المپیک 2021 حضور نخواهد داشت و این عدم حضور به دلیل اعلام بازنشستگی این داور از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا AVC است. در همین راستا، فرهاد شاهمیری در گفت‌وگو با آتیه آنلاین درباره این ماجرا اظهار داشت: در بخش داوری والیبال یک قانونی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر یک داور عضو کمیته داوران کنفدراسیون قاره اش شود، دیگر نمی‌تواند در میادین مختلف والیبال قضاوت کند. من با علم کامل به این قانون ترجیح دادم به جای اینکه به تجربه خود در زمینه قضاوت در بازی های میدانی بیفزایم به عضویت کمیته داوران کنفدراسیون والیبال آسیا را انتخاب کنم زیرا این انتخاب به سود والیبال ایران و داوری والیبال ایران در سطح آسیایی و جهانی خواهد بود. 

شاهمیری افزود: من قضاوت بازی های المپیک را پیش از این دو بار تجربه کرده ام، در مسابقانی نظیر لیگ جهانی، لیگ ملت ها، جام جهانی و ... حضور داشته ام و فکر میکنم دیگر میدانی باقی نمانده که در کارنامه کاری من نباشد پس آنچه پس از این باید مهم باشد ارتقا سطح و وضعیت داوری والیبال ایران در بخش بین الملل است. به همین دلیل از اینکه بازنشستگی‌ام رسما اعلام شده است ناراحت نیستم و خوب می دانم که حضور در یک رشته ورزشی در هر سمتی مدت زمانی دارد و بالاخره به سرانجام خواهد رسید.

داور بین المللی والیبال ایران خاطر نشان کرد: در کنفدراسیون والیبال آسیا به همراه اعضای دیگر کمیته داوران در صدد برنامه ریزی و انجام طرح های مهمی هستیم که به بهبود وضع داوری آسیا کمک کند، امیدوارم داوران ایرانی هم سطح کیفی خود را افزایش دهند و بتوانند در آینده نزدیک خودی نشان دهند. البته پیش از این هم وضعیت داوری ایران در سطح آسیا بد نبوده اما پتانسیل داوران ما بیشتر است و شایستگی جایگاه بسیار بالاتری دارند. 

شاهمیری در پایان اشاره کرد: دلم برای سوت زدن و قضاوت در میدان های بین المللی تنگ خواهد شد. امیدوارم این کوله بار تجربه را بتوانم در اختیار جوان تر ها بگذارم و شاهد رشد و ارتقای هم والیبال و هم داوری والیبال ایران در سطح جهان و آسیا باشیم. آرزوی دیگرم این است که والیبال ایران در المپیک صاحب سکو شود. اتفاقی که بچه های والیبال ایران شایستگی اش را دارند و قطعا اگر تلاش کنند به آن خواهند رسید. 

کد خبر: 12975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =