مثلث آتش پرسپولیس، آماده شلیک به آسیا

سه بازیکن مهم و تاثیرگذار پرسپولیس در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌شان برگ برنده به شمار می‌روند.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم فوتبال پرسپولیس بامداد امروز (یکشنبه) به کشور هند رسید تا رقابت خود در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا  را  آغاز کند. تیمی که در آخرین بازی لیگ برتر خود به یک پیروزی خوب رسید تا با روحیه مضاعف پا به نبرد آسیایی پیش رو بگذارد. سرخ پوشان که فصل قبل تا یک قدمی فینال لیگ قهرمانان آسیا رفتند اما دست خالی بازگشتند این بار برای جام قهرمانی چنان دندان تیز کرده اند که بعید است شاگردان یحیی به این راحتی ها از پیروزی حتی در یک بازی چشم پوشی کنند. پرسپولیس این بار به دنبال جام قهرمانی است و قصد دارد با قدرت نمایی از همان ابتدا برای حریفانش خط و نشان بکشد.

پرسپولیس شاید به نسبت فصل قبل برخی بازیکنان را در اختیار نداشته باشد، تغییراتی در تیمش ایجاده شده باشد و اصلا بعید نیست سبک و سیاق جدیدی را از بعد فنی در این تیم شاهد باشیم. اما آنچه مبرهن است این است که پرسولیس نقاط قوتی دارد که با اتکا به این نقاط قوت از همین ابتدا یکی از مدعیان تیم اول ِ آسیا شدن است. یکی از این نقاط قوت هماهنگی خط حمله ای است که اتفاقا در بازی با نساجی که بازی آخر پرسپولیسی ها در لیگ پیش از اعزام به هند بود، بیش از بازی های دیگر عیان شد. البته این هماهنگی ها هنوز به نتیجه لازم که آمار گلزنی بالاست نرسیده است اما شاید نبرد آسیایی جای به نتیجه رسیدن این هماهنگی باشد و هیچ بعید نیست این اتفاق را در هند و در تقابل پرسپولیس با حریفانش شاهد باشیم.

آمار خط حمله پرسپولیس در بازی با نساجی مازندران، بدین معناست که مهاجمان یحیی گلمحمدی کمتر از مقداری که باید پایشان به گلزنی باز شد اما نباید از این حقیقت بگذریم که سعید جلالی‌راد، سنگربان در اوج نساجی که در دو حضور نخستش درون قفس توری ببرهای شمالی کلین‌شیت ثبت کرد، ۴ مهار فوق‌العاده هم داشت. چه بسا اگر شخص دیگری وظیفه دروازه‌بان مشهدی نساجی را بر دوش می‌کشید، موقعیت‌سوزی‌های امروز مهدی عبدی و شهریار مغانلو دیگر به چشم نمی‌آمدند.

شهریار مغانلو یک نیم‌فصل ناموفق را در کشور  پرتغال سپری‌کرده و به‌ آرامی در حال خو گرفتن با هم‌تیمی‌های جدیدش است. عیسی آل‌کثیر نیز برای پشت سر گذاشتن دوران تلخ محرومیتش نیازمند زمان است اما آنچه اعداد و ارقام بازی‌های پرسپولیس پوشش نمی‌دهند، این حقیقت است که آنها برای شعله‌ور کردن خط حمله خود طرح‌ها و برنامه‌های گوناگونی دارند. حمله پارتیزانی ترابی و عالیشاه به ‌سوی دروازه نساجی در دقیقه ۸۹ که باعث می‌شود عیسی آل‌کثیر در ۲۸ امین دقیقه حضورش در لیگ بیستم طعم شیرین شادی پس از گل را بچشد، حاکی از آمادگی بالای بازیکنان هجومی پرسپولیس است؛ یک هشدار برای لورن بلان و هنک تن کاته که فریب آمار گلزنی سرخ‌ها را نخورند.

از سویی دیگر، شماره ۷۰ زنجانی‌الاصل پرسپولیس هنوز در پیراهن جدیدش به پانزدهمین گل خود در لیگ برتر نرسیده اما حرکاتش نشان از کلاس کار اروپایی وی دارد؛ البته تا زمانی که شگردهای خطرناک وی گلی برای پرسپولیس نسازند، دیده شدن و باور داشتن وی به‌عنوان یک مهاجم کامل دشوار است؛ ولی اگر شهریار اعتماد به نفسش را از دست ندهد، خیلی زود جایش را در تیم پرسپولیس باز خواهد کرد.

زوج شهریار و عیسی بی‌شک می‌توانند در فضایی به دور از حاشیه و در آرامش مطلق، در کنار مهدی ترابی که تکنیک و خلاقیتش در همین چند بازی اخیر نیز به یاری ارتش سرخ آمده مثلث مرگباری که هواداران پرسپولیس انتظارش را می‌کشند تشکیل ‌دهند و متحدتر از همیشه برای تیمشان در آسیا بهترین اتفاقات را رقم بزنند. پرسپولیس شاید روی کاغذ نشانی از خط حمله طوفانی نداشته باشد اما در واقعیت باید پذیرفت که مثلث ترابی – مغانلو – آل‌کثیر  در هند چهره واقعی خود را نشان خواهند دارد و لرزه بر اندام حریفان نایب قهرمان آسیا می اندازند. 

کد خبر: 12853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =