هشدار «جریان آزاد ملی» لبنان به سعد حریری

جریان آزاد ملی لبنان به نخست وزیر مکلف این کشور درباره به حاشیه راندن رئیس جمهور و دیگر فراکسیون‌های پارلمانی در مذاکرات مربوط به تشکیل کابینه هشدار داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، جریان آزاد ملی لبنان به ریاست جبران باسیل که داماد میشل عون، رئیس جمهوری لبنان است، سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان را به تلاش برای جذب بیشتر حامیانش متهم کرد.

شورای سیاسی جریان آزاد ملی در بیانیه‌ای نسبت به خطر رویکردی که کابینه حریری برای به حاشیه راندن رئیس جمهور و نیز فراکسیون‌های پارلمانی مربوطه در مذاکرات مرتبط به تشکیل کابینه در پیش گرفته، هشدار داد.

در مقابل حریری گفت: جریان آزاد ملی قصد دارد خود تعیین کند چه کسی در کرسی‌های کابینه  قرار بگیرد تا به این ترتیب بتواند امکانی برای رد تصمیمات سیاسی برای خود فراهم کند.

جریان المستقبل لبنان به ریاست حریری نیز در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از اظهارات باسیل، اعلام کرد: باسیل تصمیمات سیاسی را مربوط به رئیس جمهور می‌داند و می‌خواهد بر روند تصمیمات سیاسی در کشور کنترل یابد.

المستقبل در ادامه تاکید کرد که هنوز اولویتش تشکیل کابینه‌ای با افراد متخصص و غیر وابسته به احزاب مختلف برای توقف بحران مالی در لبنان است.

حریری ماه اکتبر پس از استعفای دولت حسان دیاب در پی انفجار بندر بیروت که ۲۰۰ کشته و خسارات مالی گسترده‌ای در این شهر بر جای گذاشت، مامور تشکیل کابینه شد.

هجدهمین نشست حریری و عون در روز دوشنبه هیچ نتیجه چشمگیری در پی نداشت. اختلاف‌نظرها میان دو طرف بر سر تشکیل کابینه ماه‌هاست ادامه دارند و همین امر امیدها را نسبت به تغییر روند فروپاشی مالی و بحران وخیم اقتصادی این کشور نابود می‌کند.

کد خبر: 11702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =