جمهوری‌خواهان: دولت بایدن پاسخگوی بحران مهاجرت باشد

شماری از قانونگذاران جمهوری‌خواه در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور،خواستار توضیح وی درباره اقدامات دولت بایدن در قبال بحران مهاجرتی شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از تارنمای شبکه فاکس نیوز، در حالیکه وزارت امنیت داخلی آمریکا مسئول اصلی اتخاذ تصمیمات مرتبط با مهاجرت است، وزارت خارجه این کشور در تصمیم‌گیری های مهاجرتی مرتبط با توافق با کشورها در مرز جنوبی آمریکا از جمله طرح پروتکل‌های حفاظت از مهاجران و  توافق‌نامه‌های همکاری پناهندگی مشارکت دارد.

این ۲ طرح مهاجرتی مربوط به دوران دولت پیشین واشنگتن در همان روزهای اولیه آغاز فعالیت بایدن کنار گذاشته شد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته در مورد طرح  توافق‌نامه‌های همکاری پناهندگی گفت: دولت بایدن معتقد است که راههای مناسب‌تری برای همکاری با شرکایمان در راستای مدیریت مسئله مهاجرت در قاره آمریکا وجود دارد.

در همین حال ۲۳ قانونگذار کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا طی این نامه نگرانی جدی خود را در مورد اقدامات مهاجرتی دولت بایدن در مرزهای جنوبی اعلام کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: ما به ویژه نسبت به تصمیم زودهنگام و با اهداف سیاسی برای کنار گذاشتن یکسری تدابیر مهاجرتی میان آمریکا با کشورهای مکزیک، السالوادور، گواتمالا و هندوراس نگرانی داریم. این تصمیمات دولت جدید امریکا بحران مهاجرتی در مرزهای جنوبی را تشدید می‌کند.

این نامه در حالی منتشر شده است که جمهوری خواهان پیش از این نیز نسبت به  افزایش شمار مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا هشدار داده بودند.

دولت وجود بحران مهاجرتی در مرزهای جنوبی آمریکا را رد کرده و معتقد است در راستای ساماندهی سیاست‌های مهاجرتی آمریکا گام برمی دارد.

این قانونگذاران جمهوری خواه همچنین طرح دولت بایدن برای سرمایه‌گذاری حدود چهار میلیارد دلاری در یک استراتژی جدید برای ریشه‌یابی مسئله مهاجرت ها از منطقه آمریکای مرکزی به آمریکا را زیر سوال برده اند.

این قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه از آنتونی بلینکن خواستند تا هرچه سریعتر یک راهبرد پنج ساله را برای بررسی دلایل مهاجرت های غیرقانونی به آمریکا ارائه کند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا در حالی پیشتر هشدار داده که این کشور با بزرگترین افزایش شمار مهاجران در مرزهای جنوبی خود طی ۲۰ سال گذشته مواجه است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، جو بایدن را در تخریب نظام کنترل مهاجرت مقصر دانسته است.

اَلِخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا اخیرا اعلام کرده تعداد موارد تلاش برای عبور از مرز از سوی اتباعی از آمریکای مرکزی و مکزیک از آوریل سال ۲۰۲۰ به طور یکنواخت افزایش یافته است.

فقر و خشونت در مکزیک و سه کشور گواتمالا، هندوراس و السالوادر باعث شده که اتباع این کشورها سالها به دنبال زندگی بهتر در آمریکا باشند و این امر در گذشته روندی افزایشی داشته است.

کد خبر: 11681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =