۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 11678
دستگیری ۱۰۰ معترض در بلاروس

پلیس بلاروس در جریان روند اعتراضات علیه رئیس جمهوری این کشور حدود ۱۰۰ نفر را بازداشت کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس گزارش‌ها، پلیس بلاروس در جریان اعتراضات جدید روز شنبه علیه الکساندر لوکاشنکو بیش از ۱۰۰ معترض را بازداشت کرده و در میان آنها نام سه سردبیر پایگاه‌های خبری آنلاین به چشم می‌خورد.

میدان اصلی شهر مینسک که قرار بود محل آغاز تجمع‌های ضد دولتی در عصر شنبه شود، با خودروهای پلیس و ون‌های زندان محاصره و مسیرهای منتهی به آنجا بسته شدند.

در این مکان تجمع چشمگیری انجام نشد، با این حال خبرگزاری روسی ریا به نقل از وزارت کشور بلاروس از بازداشت بیش از ۱۰۰ تن روز شنبه خبر داد.  در همین حال، مرکز حقوق بشری ویاسنا اعلام کرد، در مجموع ۲۴۵ تن بابت تجمع‌های غیرقانونی رو شنبه در بلاروس بازداشت شده‌اند.

براساس تصاویر ویدیویی که در رسانه‌های اپوزیسیون بلاروس منتشر می‌شوند، افسران پلیس نقاب‌پوش با خشونت مردم را در این میدان و نقاط دیگر این شهر بازداشت می‌کنند و به نظر می‌رسد برخی از بازداشتی‌ها رهگذر بوده‌اند.

طبق این تصاویر، افراد بازداشت‌شده بنر یا پرچمی در دست نداشته‌اند. رویترز فعلا صحت این ویدیوها را تایید نکرده است.

اولگ چمودانووا، از وزارت کشور بلاروس به خبرگزاری ریا گفت: بیش از ۱۰۰ تن بابت تخلفاتشان به ایستگاه‌های پلیس منتقل شده‌اند. این موارد شامل حملات تک نفره و دیگر اغتشاش‌های عمومی بوده است. روز شنبه، با وجود درخواست اپوزیسیون، اعتراضات بزرگی صورت نگرفت.

اعتراضات در بلاروس به دنبال انتخابات اوت گذشته که بازگشت لوکاشنکو به قدرت را به همراه داشت و اپوزیسیون آن را آلوده به تقلب دانست، به امری هفتگی در پایتخت و سایر شهرهای این کشور تبدیل شده است. پس از وقفه‌ای دو ماهه، رهبران اپوزیسیون بلاروس بار دیگر برای برگزاری تجمع‌های ضد دولتی فراخوان دادند.

کد خبر: 11678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =