متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با پرداخت مطالبات تامین اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ‌معتقد است: با اجرایی شدن قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، معیشت، رفاه و قدرت خرید این قشر به عنوان یکی از اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه بهبود پیدا می‌کند.

فاطمه رحمانی، نماینده مردم کلات و مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو ‌با آتیه‌آنلاین درباره قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: قانون متناسب‌سازی بازنشستگان تأثیر بسزایی در بهبود و ارتقای کیفیت زندگی و معیشت این قشر از جامعه آسیب‌پذیر می‌گذارد و در این شرایط سخت اقتصادی می‌تواند به این قشر از جامعه کمک کند.  اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان که پس از سال‌ها از سوی دولت در حال اجرایی شدن است اگر به خوبی پیش برود می‌تواند قدرت خرید بازنشستگان را افزایش دهد تا آن‌ها نیز بتوانند از حداقل‌ها برخوردار شوند.

وی افزود: البته این قانون کمک شایانی به بازنشستگان می‌کند تا دریافتی‌شان که در سال‌ها و سنوات گذشته بسیار کم بود، ترمیم شود و آنان تا حدودی به خواسته‌های‌شان برسند.

این عضو کمیسیون اجتماعی در پاسخ به سوالی درباره اینکه پرداخت مطالبات تأمین‌اجتماعی به‌ویژه بدهی‌های دولت به این سازمان چه تأثیری بر اجرای هرچه بهتر این قانون دارد؟ گفت: قرار بر این است منابع مالی مورد نیاز برای اجرایی شدن این قانون از محل منابع قابل اداره و طلب تأمین‌اجتماعی از دولت تأمین شود و دولت نیز در این راستا بخشی از اموال خود را به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار کرده تا بتواند این منابع را تأمین کند.

رحمانی همچنین درباره نقش مجلس و دیگر دستگاه‌های متولی و نظارتی کشور برای اجرای دقیق‌تر و بهتر این قانون، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی ‌و کمیسیون اجتماعی آن به صورت خاص، دولت و تأمین‌اجتماعی را کمک می‌کنند تا ضمن نظارت بر حُسن اجرای این قانون، این قانون هرچه بهتر و دقیق‌تر در هر مرحله عملیاتی شود و بازنشستگان که از اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه هستند، بتوانند وضعیت اقتصادی بهتری را نسبت به سال‌های قبل تجربه کنند.

کد خبر: 1136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =