اگر سعد الحریری نمی‌تواند تشکیل دولت دهد، کناره‌گیری کند

رئیس‌جمهوری لبنان از نخست‌وزیر مکلف خواست اگر نمی‌تواند دولت تشکیل دهد از سمت خود کناره‌گیری کرده تا عرصه را برای افراد توانمند باز کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روسیا الیوم، «میشل عون»، رئیس‌جمهوری لبنان از «سعد الحریری»، نخست‌وزیر مکلف خواست اگر نمی‌تواند دولت تشکیل دهد از سمت خود کناره‌گیری کرده تا عرصه را برای افراد توانمند باز کند.

عون در نطق تلویزیونی گفت: «پیش‌نویسی که حریری از کابینه ارائه داده پاسخگوی پایین‌ترین سطح مورد نیاز برای توازن ملی نیست. من او را به کاخ بعبدا فرا می‌خوانم تا با توافق با من بر اساس ساز و کار و معیارهای قانون اساسی بدون هیچ بهانه و یا تاخیری اقدام به تشکیل فوری دولت کند.»

وی افزود: «اگر حریری از تشکیل دولت ناتوان است و نمی‌تواند دولت نجات ملی را برای مقابله با اوضاع خطرناک کشور اداره کند، باید عرصه را برای هر فرد دیگری که می‌تواند این ماموریت را انجام دهد، باز کند.»

عون گفت: «درخواست من از حریری بر اساس مسئولیت قانونی و وجدان انسانی و ملی وی صورت می‌گیرد. وضعیت اسفبار مردم تعطیلی و موقتی بودن دولت را بر نمی‌تابد.»

وی افزود: «درخواست من جدی است و نخست‌وزیر مکلف باید فورا یکی از این دو گزینه را انتخاب کند، زیرا پس از این سکوت فایده‌ای نخواهد داشت و ما لبنان را نجات خواهیم داد.»

کد خبر: 11285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =