آغاز بازسازی مدارس آسیب‌دیده در زلزله سی سخت 

عملیات بازسازی مدارس آسیب‌دیده در زلزله ۵.۶ ریشتری ۲۹ بهمن‌ماه سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش آتیه آنلاین از روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، بدنبال زمین‌لرزه ۵.۶ ریشتری چهارشنبه ۲۹ بهمن‌ماه سال جاری، ۶ فضای آموزشی  شهر سی‌سخت، مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، دچار آسیب و نیازمند تخریب و بازسازی شد.
بررسی‌ها و بازدیدهای میدانی از ۱۶۰ فضای آموزشی مستقر در منطقه زلزله‌زده سی سخت، مشخص شد شش فضای آموزشی که از قبل در فهرست مدارس تخریبی وجود داشتند در جریان این زلزله آسیب‌دیده و نیازمند تخریب و بازسازی شدند.
در تاریخ ۱۰ اسفندماه و پس از بررسی دقیق این موضوع، ضمن تشکیل، جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و مسئولان استانی کهگیلویه و بویراحمد کار بازسازی مدارس آسیب‌دیده آغاز شود.
اکنون، با تلاش‌های شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، اداره کل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد و همراهی خیرین گران‌قدر مدرسه‌ساز، کار بازسازی مدارس آسیب‌دیده آغاز شده و سه فضای آموزشی، تخریب و کار آواربرداری و بازسازی آن در حال انجام است.
با تمهیداتی که اندیشیده شد، نوسازی مدارس به‌عنوان متولی ساخت فضاهای آموزشی، با سرعت کار بازسازی مدارس آسیب‌دیده در زلزله سی‌سخت را آغاز و در کمترین زمان ممکن، مدارس نوساز و ایمن و استاندارد  جایگزین این فضاهای آموزشی خواهند کرد.
شایان‌ذکر است، تاکنون هشت فضای آموزشی در شهر سی‌سخت برای امداد رسانی به مردم، در اختیار نیروهای امدادی و ستاد مدیریت بحران قرارگرفته است.
 

کد خبر: 10785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =