یک ششم جمعیت استان گیلان در زمره بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی قرار دارند

بیش از یک میلیون و دویست و چهل هزار نفر از جمعیت استان گیلان از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی بهره می برند .

به گزارش آتیه‌آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی حسین نژاد با بیان اینکه در نیمه نخست سالجاری بیش از ۲۲۵۰ میلیارد تومان تعهدات صرفاً در بخش بیمه ای تامین اجتماعی گیلان به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان ارائه شده است، افزود : در حال حاضر حدود ۱۳۸ هزار مستمری بگیر که با احتساب افراد تبعی خود یش از ۱۰ درصد جمعیت استان را شامل می شوند در کنار ۴۲۰ هزار بیمه شده اصلی که با لحاظ افراد تبعی آنان ، حدود ۴۰ درصد جمعیت استان را دربردارند ، درزمره افراد تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان قرار دارند .

وی با اشاره به اینکه جمعیت ۴۲۰ هزار نفری بیمه شدگان اصلی تحت پوشش معادل یک ششم جمعیت کل استان محسوب می شود، اظهار داشت : نزدیک به ۵۹ درصد این گروه را بیمه شدگان اجباری مشمول قانون کار تشکیل داده است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، این استان را از حیث تعداد بیمه شدگان در رتبه دهم کشور برشمرد و اذعان داشت : این رتبه از منظر نسبت تعداد این جامعه هدف به جمعیت کل در بین استانها نیز از توازن مطلوبی برخوردار است .

حسین نژاد با اشاره به قرار داشتن در آستانه روز آمار ، با تاکید به نقش و اهمیت مقوله آمار و اطلاعات بعنوان یکی از ارکان اساسی در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها ، تجزیه و تحلیل داده ها را از الزامات کاری در سازمانهای متعالی دانست و افزود : این اهمیت در مجموعه های بیمه گر بویژه سازمان تامین اجتماعی که فاقد بودجه دولتی بوده و ورودی ها و خروجی های آن در واقع میزان منابع و مصارف را تعیین می نمایند بیشتر بارز است .

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۳ هزار بانوی گیلانی در زمره بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی هستند این سهم تقریباً ۲۵ درصدی را حائز اهمیت دانست و آنرا مصداقی از حضور گسترده زنان جامعه در عرصه های مختلف تولیدی ، صنعتی ، خدماتی و ... قلمداد نمود .

حسین نژاد با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از یک میلیون و دویست و چهل هزار نفر از جمعیت استان گیلان ، اظهار داشت : پرداخت انواع تعهدات بلندمدت در سه گروه مستمری بازنشستگی ، مستمری بازماندگان و ازکارافتادگی و گستره متنوع تعهدات کوتاه مدت شامل مقرری بیمه بیکاری ، کمک هزینه های ازدواج ، کفن و دفن ، وسایل کمک پزشکی و غرامت ایام بارداری ، غرامت دستمزد ایام بیماری و ... خدمات درمانی از جمله تعهدات ارائه شده به این جامعه بزرگ است.

کد خبر: 1067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =