رای به جمهوری خواهان یعنی تحقق رویای آمریکایی

دونالد ترامپ، در سخنرانی انتخاباتی خود در شهر توسان از ایالت آریزونا بار دیگر از جنایت خود در ترور و به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، دفاع کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کاندیدای دور بعد انتخابات که به ایالت آریزونا سفر کرده بود،‌ در یک سخنرانی انتخاباتی در شهر توسان به عملکرد خود در دوره اول ریاست جمهوری پرداخت و با دفاع از خروج خود از برجام گفت: «من آمریکا را از توافق فاجعه‌بار هسته‌ای دولت قبلی با ایران بیرون کشیدم. آنها به ایران ۱۵۰ میلیارد دلار پول و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار پول نقد داده بودند.»‌ وی با اشاره به اقدام خود در تغییر سفارت آمریکا در اسرائیل گفت:‌ «من پایتخت واقعی اسرائیل را به رسمیت شناختم و سفارت آمریکا را به اورشلیم منتقل کردم. من همچنین حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناختم. دیگران این موضوع را ۵۲ سال طول دادند، ولی من در دو ساعت این کار را انجام دادم.» این در حالی است که اقدام ترامپ در تغییر سفارت و به رسمیت شناختن جولان نه تنها مورد شناسایی بقیه قدرت‌های جهانی قرار نگرفت،‌ بلکه در داخل آمریکا با اعتراضات زیادی روبرو شد. همچنین جنایت هیات حاکمه آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی،‌ به گفته ناظران باعث خشونت بیشتر علیه نیروهای آمریکایی در منطقه و عراق شده است.

با توجه به اینکه نیروهای آمریکایی هنوز در عراق و افغانستان حضور دارند و ترامپ نتوانسته به حضور این نیروها در منطقه خاتمه دهد، در این سخنرانی به شعارهای ضد جنگ خود در دوره کاندیداتوری 2016 اشاره کرده و گفته: «ما به جای جنگ‌های بی‌پایان در خاورمیانه، در حال برقراری صلح در این منطقه هستیم. من در ۴۷ ماه بیشتر از کل ۴۷ سال سابقه کاری جو بایدن کار انجام داده‌ام. ما تروریست‌هایی را که شهروندان ما را تهدید می‌کنند شکست داده و آمریکا را از این جنگ‌های خارجی مسخره بیرون می‌کشیم» 

رئیس جمهور آمریکا که در جریان کشته شدن جورج فلوید و ناآرامی‌های شدید پس از آن،‌ از نیروهای نژادپرست حمایت کرده بود،‌با تاکید بر مواضع قبلی خود گفت:‌ «ما نیروهای بیشتری را برای پلیس استخدام کرده و مجازات حمله به پلیس را افزایش خواهیم داد. ما از آزادی مذهب، بیان و حمل سلاح دفاع خواهیم کرد.»

دونالد ترامپ که در این سخنرانی هم بر همان نقاط همیشگی صحبت‌های خود تاکید میکرد گفت: «در چهارسال آینده، آمریکا را به ابرقدرت تولید در جهان تبدیل خواهیم کرد و اتکا به چین را برای همیشه پایان می‌دهیمرای دادن به جمهوری‌خواهان به معنای رای دادن به جوامعی امن، اشتغال‌زایی، آینده‌ای بدون محدودیت و رویای آمریکایی است.»

آریزونا پیش از 2020 یکی از ایالت‌های جمهوری‌خواه بود که نامزدهای این حزب می‌توانستند رویش حساب باز کنند. اما در سال‌های اخیر اوضاع در این ایالت به شدت فرق کرده است. در ۳۰ سال گذشته، جمعیت در آریزونا دو برابر شده و جوانان و لاتین‌تبارهای بیشتری دارد. با مهاجرت مردم جمعیت آریزونا تنوع بیشتری پیدا کرده و دموکرات‌تر شده است. بنابراین آریزونا حالا می‌تواند سهم هر یک از دو نامزد شود. اهمیت این ایالت به قدری بالاست که مایک پنس، جو بایدن و کامالا هریس به شکل همزمان برای کمپین به این ایالت سفر کرده‌اند. 

کد خبر: 1033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =