محمد زارعی، قائممقام ستاد مبارزه با مواد مخدر، همزمان با امحای ۲۰ تن مواد مخدر، گفت: کاهش کشفیات ناشی از کاهش تولید نیست، بلکه سختگیری پلیس، عبور از ایران را پرهزینه کرده و قاچاقچیان ناچار به تغییر مسیر شدهاند.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بغداد اعلام کرد طی ۹ ماه ۱۷۰۰ باند منهدم و ۲۵۰ تن مواد مخدر کشف شده است؛ او خواستار همکاریهای اطلاعاتی بیشتر با عراق شد.