سقف افزایش اجاره مسکن در تهران مشخص شد
مدیرکل راه و شهرسازی تهران اعلام کرد مالکان در زمان تمدید قرارداد اجاره حق افزایش بیش از ۲۵ درصدی اجارهبها را ندارند.
۲ ساعت پیشکد خبر: 77720
به گزارش آتیه آنلاین، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به مصوبه سران قوا درباره بازار اجاره مسکن گفت: در صورتی که مستأجر خواهان تمدید قرارداد و ادامه سکونت در همان واحد مسکونی باشد، موجر نمیتواند بیش از ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته به مبلغ اجارهبها اضافه کند.
به گزارش صدا و سیما، رضا خالقی افزود: اگر مالک رقمی بالاتر از سقف تعیینشده را مطالبه کند، مستأجر الزامی به پذیرش آن ندارد و بر اساس مصوبه موجود، قرارداد اجاره بهصورت خودکار و مطابق ضوابط تعیینشده تمدید خواهد شد.
وی تأکید کرد که این مصوبه با هدف حمایت از مستأجران و کنترل بازار اجاره مسکن اجرا میشود.