ایالات متحده به دنبال تعامل با چین برای کنترل تسلیحات هسته‌ای است

رئیس‌جمهوری آمریکا تمدید پیمان استارت نو با روسیه را آغازی برای همکاری در مسائل گوناگون از جمله کنترل تسلیحاتی چند جانبه می‌داند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، نماینده آمریکا گفت که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری این کشور به پیمان «استارت نو» که به تازگی با روسیه به دست آمده است، به چشم رسیدگی به مسائل استراتژیک به ویژه کنترل تسلیحات چند جانبه می‌نگرد.

«رابرت وود»، سفیر آمریکا در سازمان ملل مستقر در ژنو در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل خواستار یک کنترل تسلیحاتی جدید شد که «تسلیحات بیشتر و در نهایت کشورهای بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.»

رابرت وود که همچنین به عنوان کمیسیونر آمریکا برای کمیسیون مشورتی دوجانبه در پیمان استارت جدید فعالیت می‌کرد، گفت: «ایالات متحده همچنین به دنبال تعامل با چین برای کنترل تسلیحات هسته‌ای و کاهش خطرات خواهد بود. امیدوارم چین هم در این تلاش به ما ملحق شود.»

ایالات متحده و روسیه چهارشنبه اعلام کردند که برای پنج سال پیمان کنترل تسلیحاتی استارت جدید را تمدید کرده‌اند. این پیمان استقرار تسلیحات دو کشور با بالاترین زرادخانه هسته‌ای استراتژیک را محدود می‌کند.

در این جلسه «گنادی گاتیلوف»، سفیر روسیه هم که سابقا معاون وزیر خارجه بود، تمدید این پیمان را ستود.

کد خبر: 7742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =