ایمن سازی ۹۸ نقطه از خطوط لوله و تجهیزات نفت و گاز آغاجاری

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به نتایج اجرای عملیات ایمن‌سازی خطوط لوله و تجهیزات در۶ ماه نخست سال جاری گفت: تاکنون بیش از ۱۸۹ نقطه آسیب‌پذیر شناسایی شده که عملیات ایمن‌سازی ۹۸ نقطه انجام و سایر نقاط نیز در برنامه قرار دارند.

به گزارش آتیه آنلاین، جواد تقی زاده با اعلام این خبر به رسانه‌ها اظهار کرد: در راستای ایمن‌سازی خطوط لوله، تجهیزات و تاسیسات فرآیندی ۲۳۸ هزار دسی متر مربع ضخامت سنجی با استفاده از روش‌های نوین در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری انجام شد.

وی افزود: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ جهت جلوگیری از خوردگی خطوط لوله جریانی، تجهیزات و تأسیسات عملیاتی و اجرای عملیات ایمن سازی بیش از ۲۳۸ هزار دسی متر مربع ضخامت سنجی با استفاده از روش‌های A SCAN و روش پیشرفته PAUT در شرکت آغاجاری انجام شد.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری بیان کرد: با توجه به وجود نفت نمکی و میزان خورندگی بالای آن در خطوط لوله و سایر تجهیزات و تأسیسات این عملیات از ابتدای سال جاری با هدف صیانت از تاسیسات و تجهیزات و همچنین نگهداشت تولید ۲۱۰ هزار دسی متر مربع ضخامت سنجی با روش A اسکن و ۲۸ هزار و ۵۰۰ دسی متر مربع ضخامت سنجی به روش پیشرفته PAUT انجام گرفت.

وی با اشاره به قابلیت‌های روش‌های پیشرفته ضخامت سنجی گفت: ضخامت سنجی با استفاده از روش PAUT جهت پایش خوردگی، نرخ رشد ترک و همچنین تخمین عمر خطوط لوله و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد در این روش می‌توان با کنترل ویژگی‌های امواج مانند فرکانس، قابلیت بازرسی پیشرفته در زوایای مختلف با پراب الکترونیکی کنترل شده را فراهم کرد.

تقی‌زاده گفت: علاوه بر ضخامت سنجی بیش از ۱۷۶ متر نیز بازرسی خطوط جوش به روش پیشرفته TOFD به‌عنوان یکی از روش های قابل اعتماد در بازرسی انجام شد.

کد خبر: 74412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =