دیدار مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان با رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان

مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان در دیدار با رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان گفت: داشتن بیمه ورزشی برای فعالان این حوزه صرفاً مربوط به حوادث و مسائل ناشی از تمرینات و مسابقات ورزشی بوده و با مقوله بیمه شدن ورزشکاران توسط تأمین اجتماعی و ایجاد سابقه جهت بهره‌مندی از تعهداتی همچون بازنشستگی و... فرق دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان خوزستان، عبدالرضا روشنی در دیدار با امید جشان زاده، رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان، ضمن بیان اینکه بعضاً از برخی مربیان یا ورزشکاران شنیده می‌شود که دارای بیمه ورزشی هستند و یا در اخبار و رسانه‌ها از پوشش چند هزار نفری ورزشکاران استان مطالبی به نقل از متولیان ورزش و جوانان انعکاس می‌یابد گفت: داشتن بیمه ورزشی برای فعالان این حوزه جهت پذیرش در باشگاه‌ها یا شرکت در مسابقات یکی از تدابیری است که از سوی دست‌اندرکاران این عرصه به جهت پیش‌بینی پوشش‌های درمانی در حوادث و مسائل ناشی از تمرینات و مسابقات صورت گرفته و با مقوله ورزشکاران بیمه شده توسط تأمین اجتماعی فرق دارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان خوزستان افزود: سازمان تأمین اجتماعی بزرگترین و گسترده‌ترین بیمه‌گر اجتماعی کشور است که به عنوان یک بیمه پایه افزون بر نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش داشته و در قبال حق بیمه دریافتی حسب نوع بیمه‌پردازی تعهدات متفاوتی در بخش‌های بلندمدت (شامل انواع مستمری‌ها)، کوتاه مدت (انواع کمک هزینه‌ها، غرامت‌ها و مقرری بیمه بیکاری) و درمان را عهده‌دار است در حالی که بیمه‌های ورزشی تکلیفی توسط باشگاه‌ها و... ماهیتاً متفاوت بوده و با دامنه محدودی از پوشش‌ها سوانح و حوادث مربوط به تمرینات و مسابقات ورزشی در این محیط‌ها را به شکل درمانی پوشش می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس قانون اگر مربی یا ورزشکاری به شکل رسمی از باشگاهی حقوق دریافت کرده و ارتباط مزدبگیری داشته باشد کارفرما مکلف است نسبت به ارسال لیست حق بیمه او به تأمین اجتماعی اقدام کند، بیان کرد: همچنین مربیان و سایر ورزشکارانی که به شکلی غیر از رابطه حقوق‌بگیری با مجموعه‌ای در حال همکاری هستند می‌توانند شخصاً از طریق انعقاد قراردادهای صاحبان حرف و مشاغل آزاد به بیمه پردازی در تأمین اجتماعی اقدام کنند.

روشنی با بیان اینکه بیمه تأمین اجتماعی علاوه بر پوشش‌های درمانی امکان ایجاد سابقه بیمه‌ای و با احراز شرایط قانونی استفاده از تعهدات مختلف از جمله بازنشستگی را برای ورزشکاران و مربیان فراهم می‌نماید افزود: بعضاً شاهد هستیم که فردی پس از سالها باشگاه داری یا مربی‌گری در رشته‌های مختلف ورزشی با وجود رسیدن به سنین میانسالی فاقد پوشش بیمه‌ای است در حالی که تمهیدات لازم برای تحت پوشش بودن تمامی اقشار جامعه از جمله ورزشکاران و مربیان و... از سوی سازمان اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در بسیاری موارد مربیان با اجاره مکان یا پرداخت سهمی از درآمد خود به باشگاه‌ها از فضای آنها بهره می‌برند و فاقد کارفرمای مستقیم هستند که در این شرایط نیز امکان انعقاد قرارداد برای متقاضیان در زمره صاحبان حرف و مشاغل آزاد وجود و این پوشش‌ها علاوه بر فرد ورزشکار، تأمین کننده آرامش خاطر و امنیت روانی برای اعضای خانواده وی در آینده نیز خواهد بود.

کد خبر: 71588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =