سامانه جستجوی شغل، حلقه اتصال کارفرما و کارجو

کاریابی‌ها، کارفرمایان و کارجویان در سامانه جستجوی شغل می‌توانند، ضمن ایجاد پنل کاربری و ثبت داده‌های لازم از خدمات سامانه در زمینه معرفی فرصت‌های شغلی، شناسایی افراد آماده به کار و تطبیق شغلی بهره‌مند شوند. بر این اساس، شفافیت و پویایی در بازار کار ثبت می‌شود و سیاستگذاری بهتر و بهبود عملکرد بازیگران حوزه بازارکار را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش آتیه آنلاین، سامانه جست‌وجوی شغل محلی است که کارفرمایان برای درخواست نیروی کار مورد نیاز خود به سامانه مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام می‌کنند. سامانه ارتقای یافته فرصت شغلی با عنوان جست‌وجوی شغل، در دولت سیزدهم در تاریخ ۱۸ تیرماه رونمایی شد.

معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف کاهش زمان و هزینه‌های جست‌وجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی‌ها و در نهایت رشد نرخ اشتغال کشور و افزایش رضایتمندی ذینفعان اقدام به طراحی و ارتقای سامانه جست‌وجوی شغل کرده است.

در این سامانه کاریابی‌ها، کارفرمایان و کارجویان می‌توانند ضمن ایجاد پنل کاربری و ثبت داده‌های لازم از خدمات سامانه در زمینه معرفی فرصت‌های شغلی، شناسایی افراد آماده به کار و تطبیق شغلی بهره‌مند شوند. بر این اساس، شفافیت و پویایی در بازار کار ثبت می‌شود و سیاستگذاری بهتر و بهبود عملکرد بازیگران حوزه بازارکار را به دنبال خواهد داشت.

این سامانه بر بستر فضای مجازی، فرصتی است تا رضایت مندی استفاده کنندگان از خدمات کاریابی افزایش یافته و موجبات کاهش هزینه های جستجوی مشاغل و بهبود عملکرد دفاتر کاریابی را به همراه دارد.

این سامانه به آدرس https://shoghl.mcls.gov.ir/portal از بخش‌های جستجوی نیروی کار، جستجوی فرصت‌های شغلی، ورود و ثبت نام کارجو، ورود و ثبت نام کارفرما، ورود کاریابی و لیست کاریابی‌ها تشکیل شده است.

این سامانه اکنون به درگاهی برای ثبت نیروی کار و فرصت شغلی مورد نیاز تبدیل شده تا هم کارجویان با مراجعه به سامانه و ثبت نام در آن، کار مورد نظر را پیدا کنند و هم کارفرمایان برای تامین نیروی مورد نیازشان، اطلاعات خود را همراه با درخواست نیروی کار به ثبت برسانند.

طبق آخرین گزارش سامانه جستجوی شغل، یک هزار و ۳۹۳ کارجو به صورت مستقیم وارد سامانه شدند و اقدام به جستجوی شغل کرده‌اند و هفت هزار و ۸۲۱ ثبت نام نیز توسط کاریابی‌ها به ثبت رسیده است. در این سامانه بیش از ۶۰ هزار فرصت شغلی و بیش از هفت هزار عنوان شغلی در یک ماه به ثبت رسیده است.

سامانه جستجوی شغل از سامانه‌های راه‌اندازی شده فعال توسط وزارت کار است که از دو بخش جستجوی نیروی کار و فرصت شغلی تشکیل شده و کارفرما، کارجو و کاریابی را به هم متصل می کند.

بر این اساس همه متقاضیان جویای کار می‌توانند با ثبت نام، تکمیل پروفایل شغلی و جستجو در فرصت‌های شغلی موجود در سامانه جستجوی شغل و از طریق دفاتر کاریابی به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار شوند.

سامانه جست‌وجوی شغل قسمت‌های مختلفی مانند رزومه‌ساز آنلاین داشته و تمامی مراحل قابلیت پیگیری برخط برای استفاده در حوزه بازار کار است.

کاهش هزینه‌های جستجوی شغلی، ایجاد پویایی در بازارکار (اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان)، رضایتمندی مخاطبان و در نهایت بهبود عملکرد دفاتر کاریابی از نتایج و پیامدهای استقرار و بهره‌برداری کامل از این سامانه است.

با توجه به اینکه سامانه مذکور به عنوان یک پنجره واحد فهرست کاریابی‌ها را نیز در اختیار قرار می‌دهد، فرصت مناسبی برای استفاده کارجویان از خدمات کاریابی‌ها و کاهش زمان و هزینه جستجوی شغل است. این سامانه را می‌توان یکی از ابزارهای بهبود عملکرد کاریابی‌ها در زمینه اعلام فرصت‌های شغلی و ارتباط با کارفرمایان و کارجویان محسوب کرد.

در همین راستا ضرورت دارد مدیران دفاتر کاریابی داخلی در خصوص بهره‌برداری کامل از “سامانه جستجوی شغل” اهتمام لازم را به عمل آورند. ملاک فعال بودن دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی داخلی بر اساس آمار عملکرد استخراج شده از "سامانه جستجوی شغل" به حساب می‌آید.

کد خبر: 62531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =